شیب بندی حیاط خانه با پوکه معدنی

کار شیب بندی حیاط و کف، در سطوح مختلفی از ساختمان انجام می شود و بسیار ضروری است که به بهترین نحو هم اجرا شود. شیب بندی برای ایجاد شیب در جهت لوله های خروجی ساختمان انجام می شود که مصالح متنوعی برای آن استفاده می شود. اما یکی از بهترین انواع مصالح ساختمانی برای شیب بندی، پوکه معدنی می باشد.

با ما در گروه معدنی سهند مینرالبهترین و معتبرترین مرکز فروش پوکه معدنی و انواع مصالح ساختمانی – همراه باشید تا شما را با شیب بندی حیاط خانه با پوکه معدنی و نکات مربوط به آن، بیشتر آشنا سازیم:

 

شیب بندی حیاط خانه و محوطه های ساختمانی

شیب بندی حیاط با پوکه معدنی

شیب بندی یعنی ایجاد یک شیب ملایم در جهت لوله های خروج فاضلاب. این شیب برای جلوگیری از تجمع آب ایجاد و اجرا می شود تا در اثر تجمع آب، تخریبی در ساختار و زیرساخت ساختمان ایجاد نشود و پی و خاک زیر آن سست و کم مقاومت نگردد.

درباره شیب بندی قسمت هایی از خانه مانند دستشویی و حمام که محل استفاده آب در منازل هستند، شیب بندی امری کاملا قابل انتظار است، اما محوطه هایی مانند حیاط خانه ها نیز باید شیب بندی شوند. البته حساسیت ماجرا به اندازه داخل خانه ها نیست، اما حتما شما هم متوجه شده اید که هنگام بارش باران و یا استفاده از آب به هر دلیلی در حیاط، آب به سمت لوله خروجی سرازیر می شود. دلیل این موضوع، همین شیب بندی است.

بهترین نوع رنگ برای خانه – آشنایی با انواع رنگ ساختمانی

 

برای شیب بندی حیاط از چه مصالحی استفاده می شود؟

برای شیب بندی حیاط می توان از مصالحی مانند خاک، ماسه، آجر و همچنین پوکه معدنی استفاده کرد که بهترین مصالح، پوکه معدنی است. زیرا دوام و استحکام بسیار زیادی دارد. مصالح دیگر مانند خاک، بعد از مدتی دچار فرونشست می شود و همین موضوع سبب شکسته شدن موزائیک های روی آنها می گردد و خسارت ایجاد می کند.

اما پوکه معدنی این طور نیست و در صورت اجرای اصولی، تا سالها بدون هیچ گونه مشکلی باقی می ماند.

 

نحوه شیب بندی حیاط

اول از همه باید سطح محوطه مورد نظر آماده سازی شود و کروم بندی و تعیین شیب در آن انجام شود.

بعد نوبت به پر کردن محوطه از پوکه معدنی می رسد. این مرحله معمولا به دو شکل قابل انجام است.

روش اول: ریختن پوکه معدنی به صورت خشک و کوبیدن و سفت کردن آن به منظور پر کردن حداکثری فضاهای خالی و بعد کشیدن یک لایه ملات سیمان برای ثابت کردن دانه های پوکه معدنی.

روش دوم: روش دوم به این صورت است که با پوکه معدنی، سیمان و آب، یک ملات تهیه می شود و در محوطه ریخته می شود. سپس به خوبی کوبیده و فیکس می شود تا تمام فضاهای خالی پر شود. این روش به دلیل اینکه پوکه معدنی از همان ابتدا به صورت ملات درآمده و دانه های آن دیگر به صورت خام روی یکدیگر نیستند و احتمال لغزش روی هم وجود ندارد، بهتر و اصولی تر است.

بعد باید اجازه دهند تا پوکه معدنی به خوبی خشک شود و سپس مسطح سازی کف حیاط و اجرای کفپوش در آن انجام می شود.

 

چرا پوکه معدنی برای شیب بندی حیاط مناسب تر است؟

شیب بندی با پوکه معدنی

پوکه معدنی مقاومت و دوام بسیار بیشتری نسبت به بقیه انواع مصالح دارد.

پوکه معدنی سبک است و نشست نمی کند.

پوکه معدنی قیمت مناسب تری نسبت به مصالح سنتی دارد و هزینه های را کاهش می دهد.

اجرای شیب بندی با پوکه معدنی راحت تر و سریع تر است.

 

خرید پوکه معدنی باکیفیت زیر قیمت بازار!

گروه معدنی سهند مینرال با حذف واسطه ها و تهیه و توزیع پوکه معدنی از سرشاخه های اصلی تولید، توانسته در کنار بهترین کیفیت، نازل ترین قیمت موجود در بازار را در محصولات خود داشته باشد. همکاری با پروژه های بزرگ ساختمانی، دلیلی بر همین موضوع است که نشان از صداقت ماست.

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از قیمت ها و همچنین مشاوره در خرید، با مسیرهای ارتباطی زیر در تماس باشید:

اطلاعات تماس با کارشناسان “گروه معدنی سهند”

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!