پوکه معدنی بهتر است یا پوکه صنعتی؟

شیب بندی از مراحل پایانی ساخت و ساز یک بنا محسوب می شود. شیب بندی تمام زیر ساخت های کف و طبقات را در برمی گیرد و آن را آماده برای اجرای کفپوش می کند. شیب بندی باید درست و دقیق اجرا شود وگرنه باعث ایجاد خسارت و هدر رفت هزینه ها می گردد. شیب بندی پشت بام و طبقات با پوکه معدنی از این جهت ارزشمند است که هم باعث عایق بندی ساختمان می شود و هم وزن سازه را بسیار کاهش می دهد.

در این مقاله از سری مقالات گروه معدنی سهند، قصد داریم تفاوت شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی و پوکه صنعتی را شرح دهیم. با ما همراه باشید تا جزئیات مقایسه این دو نوع پوکه را به شما انتقال دهیم:

 

اهمیت شیب بندی ساختمان با پوکه

شیب بندی و کفسازی طبقات

همان طور که گفتیم، شیب بندی یک مرحله ساده اما بسیار مهم در آماده سازی ساختمان است و در واقع ساختمان را قابل زندگی می کند. سطح زمین و کف طبقات و پشت بام باید صاف و همچنین دارای یک شیب ملایم و منطقی برای هدایت و خروج آب (آب حاصل از شستشو در بخش هایی از ساختمان مانند دستشویی، حمام و آشپزخانه و یا آب حاصل از بارندگی در بام) باشد.

ضمن اینکه باید بگوییم شیب بندی و کف سازی طبقات ساختمان باید به وسیله مصالح مناسب و باکیفیت انجام شود. تا هم کیفیت ساخت و ساز بالا رود و هم بتوان به دوام و استحکام سازه اطمینان بیشتری پیدا کرد. شیب بندی با پوکه دقیقا همین ویژگی ها را ایجاد می کند. پوکه (پوکه معندی و پوکه صنعتی) دارای ویژگی های بسیار خوبی است که آن را به بهترین گزینه و اولین انتخاب تبدیل نموده است. ویژگی هایی همچون:

استحکام بسیار زیاد

دوام بالا و عدم تغییر با گذشت زمان

سبک سازی ساختمان و مقاوم نمودن آن در برابر زلزله به دلیل وزن بسیار کم

عایق بندی بسیار عالی در برابر دما و صوت و همچنین جلوگیری از انتقال آتش در حوادث به بخش های مختلف ساختمان

جلوگیری از ورود حشرات به داخل ساختمان

کاهش هزینه خرید و استفاده از ملات ماسه و سیمان و…

کاهش چشمگیر و کلی هزینه ساخت و ساز

کاهش زمان ساخت و ساز و سرعت بخشیدن به روند کار و راحتی ساخت و ساز با پوکه

نکته:

تمام مزیت هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، هم شامل پوکه معدنی می باشد و هم پوکه صنعتی (لیکا). اما نکته ای که وجود دارد، این است که بین این دو نوع پوکه طبیعی و مصنوعی، قطعا یکی از دیگری برتر و بهتر است و استفاده از آن، گزینه بهتر و باصرفه تری می باشد. پس با ادامه این مطلب همراه باشید.

 

شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی بهتر است یا با پوکه صنعتی؟

وزن

سبک وزن بودن این مصالح از مهم ترین نقاط قوت آنها است و بدون شک یکی از مواردی که باید بین این دو نوع پوکه مقایسه شود، وزن دانه های آنهاست. وزن پوکه صنعتی از پوکه معدنی بسیار کمتر است (پوکه معدنی 2 تا 4 برابر سنگین تر از پوکه صنعتی است).

اما نباید مقایسه را در همینجا خاتمه داد، زیرا پوکه معدنی نهایتا در پایان کار، تفاوت وزن چندانی با پوکه صنعتی ندارد. زیرا پوکه صنعتی هنگام استفاده در شیب بندی، بسیار بیشتر از پوکه معدنی نیاز به ملات ماسه و سیمان دارد. یعنی میزان کاربرد مصالح جانبی برای پوکه صنعتی آنقدر زیاد است که این تفاوت وزنی با پوکه معدنی را کاملا جبران می کند. بنابراین باید گفت که این دو پوکه از نظر وزنی برتری نسبت به هم ندارند.

دانه های پوکه معدنی به دلیل داشتن زوایا و اندازه های بسیار ریز تا درشت (به صورت پوکه مخلوط استفاده می شوند)، به خوبی در یکدیگر میکس می شوند و فضاهای خالی را پر می کنند و نیاز بسیار کمتری به سیمان و ماسه دارند.

پوکه صنعتی لیکا

استحکام

شرایط تشکیل پوکه معدنی و پوکه صنعتی کاملا با یکدیگر تفاوت دارد. پوکه معدنی یک سنگ طبیعی و بسیار مقاوم و با استحکام بالاست که تحت فشار و حرارت بسیار بالا و باورنکردنی تشکیل شده است. این شرایط فوق العاده سبب شده که پوکه معدنی از نظر استحکام اصلا با سنگ دست سازی همچون پوکه صنعتی قابل مقایسه نباشد.

عایق بندی

شکل دانه بندی پوکه معدنی و میزان خلل و فرج موجود در آن، باعث شده تا عایق بندی بهتری نسبت پوکه صنعتی داشته باشد. ضمن اینکه پوکه معدنی یک سنگ کاملا نسوز است که حتی در دماهای بسیار بالا هم تغییر نمی کند و تخریب نمی شود.

پوکه معدنی برای شیب بندی

قیمت

این هم مقایسه آخر بین پوکه معدنی و پوکه صنعتی که می تواند تصمیم و انتخاب بین این دو را کاملا آسان کند. شاید باورش سخت باشد که قیمت تمام شده استفاده از پوکه صنعتی در شیب بندی ساختمان، 6 تا 7 برابر گران تر از شیب بندی با پوکه معدنی است. خب خیلی ساده است، چون پوکه معدنی یک سنگ طبیعی است و به وفور و با قیمت ارزان در دسترس است اما پوکه صنعتی طی پروسه های پیچیده ای در کارخانجات تولید می گردد و خیلی گران تر است.

به خاطر همین دلایلی که ذکر کردیم، استفاده از انواع پوکه معدنی مخصوصا پوکه معدنی قروه کردستان برای شیب بندی ساختمان، بسیار معقول تر و به صرفه تر و اصلا انتخاب اول و آخر پیمانکاران و ساختمان سازان است. ضمن اینکه با پوکه معدنی، ساختمان باکیفیت تر و مستحکم تری هم ساخته می شود.

 

خرید و قیمت پوکه معدنی و مصالح ساختمانی

خرید پوکه از گروه معدنی سهند

همه ما برای هر کاری می کنیم، به دنبال کیفیت بهتر و هزینه کمتر هستیم. گروه صنعتی سهند مینرال با حذف واسطه ها و تهیه و تولید انواع پوکه معدنی و مصالح ساختمانی، توانسته کیفیتی عالی را با مناسب ترین و پایین ترین قیمت در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان عزیز قرار دهد. میزان رضایت مشتریان، گواه این خدمات است.

شما عزیزان می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر با “تیم مشاوره و خرید سهند مینرال” جهت دریافت اطلاعات خرید و قیمت ها در ارتباط باشید:

آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان فردوسی

تلفن: ۱۱۰۴ ۵۳۳ ۰۹۳۶

مشاوره واتساپ و تلگرام: ۴۷۷۰ ۷۳۶ ۰۹۱۹

ایمیل: info@sahandmineral.com

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!