بتن سبز چیست؟

بتن سبز یکی از انواع مصالح ساختمانی پایدار است که کمک زیادی به حفظ محیط زیست و کاهش آسیب و تخریب در آن می نماید. این بتن از ایجاد ضایعات بتنی، تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند و استفاده از آن می تواند کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی باشد.

با ما در گروه معدنی سهند مینرال – یکی از بهترین و معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنی و انواع بلوک سقفی و دیواری پوکه ای سبک با بهترین کیفیت و کمترین قیمت پوکه بازار – همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب بتن سبز و همچنین کاربردهای آن بیشتر آشنا سازیم:

 

بتن سبز چیست؟

بتن سبز یا بتون-سبز چیست؟

شاید خیلی ها با شنیدن نام بتن سبز – بتون سبز، فکر کنند که منظور رنگ آن است. اگر شما هم چنین طرز فکری دارید، باید بگوییم که انتخاب نام سبز برای بتن، ارتباطی با رنگ آن ندارد. بلکه به نوع تولید آن مربوط می شود که بدون زیان و آسیب به محیط زیست است  و آلوده سازی کمتری برای آن دارد.

اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم، باید بگوییم که بتن سبز نوعی بتن بازیافتی است. می دانید که در فرایند تولید بتن معمولی برای مصارف گوناگون، انرژی بسیار زیادی صرف می شود که در نهایت منجر به تولید حجم زیادی گاز کربن دی اکسید می شود. گاز کربن دی اکسید یکی از عوامل اصلی در گرم شدن کره زمین است و تولید بتن سبز دارای فرایند مطلوبی است که تولید این گاز را کاهش می دهد و ضرر کمتری برای محیط زیست دارد. در تولید بتون سبز، با استفاده از مواد بازیافتی، چرخه برداشت مواد اولیه از طبیعت و تبدیل های مخرب و آلوده کننده آن حذف می شود.

بتن سبز از چه چیزی ساخته شده و چگونه تولید می شود؟

در تولید بتن سبز از ضایعات بتن هایی که از قبل ساخته شده اند استفاده می شود، مثلا ضایعات ناشی از تخریب یک سازه بتنی. به طور کلی، مواد بازیافتی و ضایعاتی مانند مانند سرباره، بتن بازیافتی، خاکستر بادی، رشته های قوطی آلومینیومی، زباله های نیروگاه، شیشه زباله، گل های قرمز، خاک رس سوخته، خاک اره، خاکستر احتراق و ماسه ریخته گری از مواد تشکیل دهنده بتن سبز هستند.

در تولید بتون سبز به جای استفاده از مواد غیر پایدار ؛ از مواد پایدار استفاده می گردد که همین موضوع باعث می شود مواد خام موجود در طبیعت کمتر مورد بهره برداری قرار بگیرند و انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از تولید بتن کاهش یابد. در این فرایند حتی قوطی های آلومینیومی نیز به الیاف تبدیل می شوند و در افزایش تقویت بتن به کار می روند.

کاربردهای بتن سبز در صنعت ساخت و ساز:

  • راه سازی
  • احداث سد و تونل
  • ساخت پل
  • ساخت سازه های شهری
  • ساخت سکو و پایه بتنی
  • مرمت و بازسازی بناهای تاریخی

قیمت بتن سبز چقدر است؟

قیمت بتن سبز در مقایسه با بتن معمولی ارزان تر است. اما در میان انواع بتن های سبز که در بازار با کیفیت های متفاوتی به فروش می رسند، تعیین قیمت آنها ارتباط مستقیمی با چندین عامل مهم و موثر دارد، از جمله:

  • مقاومت فشاری بتن
  • متریال به کار رفته در تولید آن
  •  ابعاد ، سایز ، اندازه و ضخامت بتن
  •  و عیار بتن

 

مزایا و معایب بتن سبز

کاربردهای بتن سبز

مزایا:

مقاومت بسیار بالا

کاهش تولید گازهای گلخانه ای ناشی از تولید بتن

کاهش میزان مصرف سیمان در تولید بتن سبز

کاهش میزان مصرف میلگرد – آرماتور در سازه های بتن آرمه

مقاومت فشاری بیشتر نسبت به بتن معمولی

مقاومت زیاد در برابر تغییرات دمایی و مواد شیمیایی

بتن سبز به نگهداری و تعمیرات کمتری نیاز دارد.

و همچنین قیمت ارزان تر نسبت به بتن معمولی و کاهش هزینه های ساخت و ساز و خرید مصالح

معایب:

جذب رطوبت بالا

میزان خزش و جمع‌ شدگی بیشتر نسبت به بتون معمولی

مقاومت خمشی ضعیف

عمر کمتر سازه های ساخته شده با بتن سبز در مقایسه با سازه های ساخته شده با بتن معمولی

بیشتر بخوانید:

مزایای پوکه معدنی در کف سازی – چرا از پوکه معدنی در سقف ساختمان استفاده میشود؟

قیمت دیوار چینی در سال 1402 با بلوک سیمانی چقدر است؟

 

خرید انواع بلوک پوکه ای و انواع پوکه معدنی با تضمین قیمت و کیفیت

گروه معدنی سهند

سهند مینرال یکی از برندهای معتبر و نام آشنا در زمینه تولید و تامین مصالح ساختمانی است که عرضه انواع پوکه معدنی و انواع بلوک سبک پوکه معدنی را با قیمت بسیار کمتر از سطح قیمت بازار و دیگر مراکز فروش انجام می دهد. دلیل این موضوع، حذف واسطه ها و تامین مصالح ساختمانی از سرشاخه های تولید می باشد که تاثیر بسیار مثبتی در پایین آمدن قیمت ها دارد.

تمامی بلوک های سبک پوکه ای با برند سهند مینرال، دارای بالاترین سطح کیفیت از نظر مرغوبیت مواد اولیه و از نظر ساخت می باشند. مشخصات بلوک های سبک پوکه معدنی برند سهند مینرال:

  • ساخته شده از ترکیب پوکه معدنی سفید تبریز (پودری و عدسی) و پوکه سیاه قروه با مرغوبیت درجه یک
  • استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک خارجی در ساخت بلوک
  • امکان سفارش و تحویل بلوک به صورت فله و پالتی
  • دارای گواهی استاندارد و گواهی نامه مرکز تحقیقات و شهرسازی
  • قیمت پایین تر از دیگر مراکز تولید و فروش بلوک سبک (با احتساب کیفیت برابر)

کارشناسان ما در گروه معدنی سهند آماده ارائه هر گونه مشاوره در زمینه قیمت، کیفیت، نوع پوکه و بلوک پوکه ای و همچنین تعیین میزان مورد نیاز مصالح در انواع پروژه های ساختمانی و… به شما عزیران می باشند، “حتی اگر قصد خرید از این مجموعه را نداشته باشید”.

اطلاعات تماس با کارشناسان “گروه معدنی سهند”

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!