بلوک هبلکس یا بلوک AAc

بلوک هبلکس از انواع مصالح پرکاربرد ساختمانی است که در بخش های مختلف دیوار کشی و تیغه زنی از آن استفاده می شود. این بلوک که جز بلوک های سبک ساختمانی محسوب می شود، ویژگی ها و مزایا و معایبی دارد که پیشنهاد می کنیم با ما در گروه معدنی سهند مینرال همراه باشید تا شما را آن آشنا کنیم:

 

بلوک هبلکس چیست؟

بلوک AAC ای ای سی

اول از همه باید بدانید که بلوک هبلکس دارای نام های دیگر همچون سیپورکس و بلوک ای ای سی (AAC) نیز هست و هبلکس نام تجاری آن می باشد. بلوک هوادار (هوادهی شده) اتوکلاوی که اولین بار در سال 1924 در سوئد ساخته شد و خیلی زود در تمام اروپا مورد استفاده قرار گرفت. هبلکس یک بلوک سبک و پیش ساخته است که عایق بسیار خوبی در برابر دما، الکتریسیته و آتش سوزی و… است.

بلوکه هبلکس از چه چیزی ساخته شده است؟

بلوک هبلکس را از مخلوط معینی از مواد اولیه ای مانند ماسه سیلیسی، آهک، سیمان، پودر آلومینیوم و آب در دمای 200 درجه سانتی گراد و فشار 12 اتمسفر در دستگاه اتوکلاو می پزند و سپس در ابعاد مورد نظر برش می دهند. روش دیگر این است که مخلوط مواد اولیه را از ابتدا در قالب هایی با ابعاد مورد نظر می ریزند و بعد در اتوکلاو می پزند. جالب است بدانید که مواد اولیه بعد از اختلاط با هم، افزایش حجم می دهد و اصلاحا به آن کیک گفته می شود.

سایز بلوک هبلکس

طول 600 میلی متر

ارتفاع 250 میلی متر

ضخامت 75 الی 500 میلی‌ متر

وزن 550 الی 600

ابعادی که گفته شد ابعاد استانداردی هستند که به طور معمول در ایران ساخته می شود و می تواند ابعاد دیگری هم داشته باشد. اما بیشترین تقاضا با این ابعاد است.

 

کاربرد بلوک هبلکس

دیوار ساخته شده با بلوک هبلکس

اصلی ترین کاربرد بلوک هبلکس برای ساخت دیوارهای خارجی ساختمان و بنا است. زیرا بلوک هبلکس عایق حرارتی و برودت است و از سرد و گرم شدن فضای داخلی ساختمان در اثر تغییر دمای آب و هوایی و فصل ها جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است که بلوک هبلکس به دلیل مقاومت فشاری کمی که دارد، نباید برای ساخت دیوارهای باربر در ساختمان استفاده شود.

 

مزایای بلوک هبلکس و استفاده از آن در ساختمان سازی

بلوک هبلکس و آجر

بلوک هبلکس در مقایسه با مصالح جایگزین خود یعنی آجر و سفال، وزن بسیار کمتری دارد (یک سوم). به همین دلیل هم برای سبک سازی وزن سازه و بالا بردن مقاومت آن در برابر زلزله و کاهش تلفات، خیلی عالی عمل می کند.

بلوک هبلکس قابل سوراخ شدن و برش زدن است. در حالی که آجر و سفال این طور نیستند.

بلوک هبلکس عایق بسیار خوبی در برابر برودت و حرارت است. به همین دلیل برای مناطق سردسیر و گرمسیر مناسب است. ضمن اینکه هزینه به کار بردن عایق را هم کاهش می دهد و نیازی به عایق بدنی دیگری نیست.

سطح بلوک هبلکس صاف و مسطح است. بنابراین نیازی به استفاده از ملات اضافی برای صاف کردن آن و تکمیل کار دیوار کشی نیست.

بلوک هبلکس دارای ابعاد بسیار بزرگ تری از آجر است و به همین دلیل سرعت ساخت و ساز را افزایش می دهد. از طرفی ملات کمتری می خواهد.

ضایعات بلوک هبلکس را می توان به عنوان مصالح پرکننده شیب بندی طبقات مورد استفاده قرار داد و در واقع ضایعاتی ندارد.

بلوک هبلکس متخلخل است و به همین دلیل عایث صوتی خوبی می باشد و برای مکان های پر سر و صدا بسیار کاربرد دارد.

همچنین باید گفت که بلوک هبلکس در برابر رطوبت و آب هم مقاومت خوبی دارد و برای مناطق شرجی و پررطوبت مناسب است.

بلوک هبلکس با محیط زیست سازگار است.

 

معایب بلوک هبلکس یا (ACC)

بلوک هبلکس

بلوک هبلکس به دلیل اینکه ساختار متخلخل و پر حفره ای دارد، مقاومت کمی هم دارد و نمی توان از آن برای ساخت هر نوع دیواری استفاده کرد. از بلوک های هبلکس یا همان بلوک aac باید برای ساخت دیوارهای غیرباربر (که بار ساختمان روی آن نباشد) و پارتیشن بندی واحدها استفاده می شود.

سیلیس و پودر آلومینیومی که در ساخت بلوک هبلکس استفاده می شود، باعث می شود که بسیار گران از آب درآید. به همین دلیل بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران ترجیح می دهند از آجر استفاده کنند که ارزان تر است.

یکی دیگر از معایب بلوک هبلکس، نیاز به خیس شدن آن قبل از اجرا است. بلوک های هبلکس را با هدف افزایش میزان کشش بین بلوک و ملات باید با آب خیس کرد.

خرید و قیمت بلوک هبلکس

گروه معدنی سهند مینرال، با هدف حذف واسطه ها و اتصال مشتری نهایی به تامین کننده اصلی سطح اول، اقدام به تهیه و توزیع انواع پوکه معدنی، پوکه های صنعتی، ماسه، بلوک ها، سفال، آجر، سیمان، گچ و سایر مصالح ساختمانی درجه یک و مرغوب نموده است. رسالت ما “رضایت مشتری و ارائه بهترین کیفیت” است. می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر با “تیم مشاوره و خرید سهند” جهت دریافت اطلاعات خرید و قیمت ها در ارتباط باشید:

آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان فردوسی

تلفن: ۴۷۷۰ ۷۳۶ ۰۹۱۹ – ۱۱۰۴ ۵۳۳ ۰۹۳۶

مشاوره واتساپ و تلگرام: ۴۷۷۰ ۷۳۶ ۰۹۱۹

ایمیل: info@sahandmineral.com

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!