بلوک سبک پوکه معدنی مرغوب و باکیفیت

بلوک سبک پوکه ای که یک بلوک ساخته شده از سبک دانه های پوکه معدنی می باشد، یکی از پرکاربردترین انواع مصالح ساختمانی محسوب می شود. قبلا درباره بلوک سبک پوکه ای و مزایای استفاده از آن در بخش های مختلف ساخت یک بنا صحبت کرده ایم.

هر محصولی دارای انواع مختلفی از درجه بندی کیفی است که انتخاب آن برای افراد مختلف با توجه به نیازها و مقاصد مختلفی که دارند، می تواند متفاوت باشد. اما اکثر افراد در بیشتر موارد به دنبال انتخاب یک محصول باکیفیت و نمونه هستند تا بهترین شرایط را در رابطه با هدفی که دارند ایجاد کنند. با ما در گروه معدنی سهند مینرال همراه باشید تا در ادامه این مقاله، نکات مربوط به تشخیص بلوک پوکه معدنی باکیفیت، مرغوب و استاندارد را بگوییم:

 

اصلی ترین روش تشخیص بلوک سبک پوکه ای باکیفیت و مرغوب

ساخت بلوک سبک پوکه ای

وقتی از کیفیت و مرغوبیت صحبت می کنیم، قطعا در نظر ما یک مفهوم نسبی می باشد. اما در واقعیت این طور نیست. برای سنجش کیفیت یک محصول مانند بلوک پوکه ای، اصلی ترین روش، آزمایش آن در آزمایشگاه های مربوط به مصالح ساختمانی است که خیلی دقیق و علمی میزان مقاومت، دوام و… را با روش های اصولی آزمایش و تعیین می کنند.

قطعا این کار نمی تواند توسط هر خریدار انجام شود. بنابراین خیلی اهمیت دارد که از برندهای دارای استاندارد و تولید کننده بلوک های باکیفیت بالا خریداری کنید تا مشکلی از این بابت پیش نیاید.

اما روش های ساده دیگری وجود دارد که می توانید از آنها برای یک کیفیت سنجی مطلوب کمک بگیرید:

 

تشخیص بلوک سبک پوکه ای مرغوب با توجه به ظاهر و ساخت بلوک

بلوک سبک پوکه معدنی گروه سهند

  1. وجود دانه بندی درشت (که نشان استفاده از پوکه معدنی در ساخت بلوک است) در ساختار و بافت بلوک پوکه ای.
  2. یکی از اصلی ترین مشخصه های بلوک پوکه ای باکیفیت و مرغوب، کم بودن وزن آن است. هر چه بلوک سبک تر باشد، یعنی کیفیت بهتری دارد و در ساخت آن از پوکه معدنی مرغوب و درجه یک استفاده شده است.
  3. به ظاهر و سطح بلوک دقت کنید. بلوکی که از پوکه معدنی در ساخت آن استفاده شده است، به هیچ عنوان سطح صاف و مسطحی ندارد بلکه حالت اسفنجی و متخلخل پوکه معدنی را به خوبی در ظاهر خود نشان می دهد. هرچه سطح بلوک صاف تر باشد، یعنی کیفیت آن پایین تر است.
  4. بلوک پوکه ای باکیفیت اگر از ارتفاع 1.5 بیفتد، نمی شکند و آسیبی نمی بیند.
  5. یکی دیگر از روش های تشخیص کیفیت بلوک پوکه ای، توجه به لبه های آن است. لبه های بلوک پوکه ای محکم و بادوام است و آثار خرد شدگی و شکستگی و کندگی در آن دیده نمی شود. اگر لبه های یک بلوک با فشار دست به سادگی خرد و کنده شد، یعنی کیفیت بسیار پایینی دارد.
  6. بلوک پوکه ای از سیمان (مقدار کمی)، پوکه معدنی سفید، اسکوریا و کمی الیاف تشکیل شده است و در آن شن و ماسه و خاک وجود ندارد.
  7. توجه به ضخامت دیواره های بلوک هم می تواند یک روش منطقی باشد. دیواره های نازک و غیر استاندارد نشان از کیفیت پایین و نامرغوب بودن بلوک دارد.
  8. داشتن ابعاد منظم، قالب بندی و شکل و شمایل تمیز و درست هم یکی دیگر از نشانه های کیفیت بلوک است و نشان می دهد که در ساخت بلوک از دستگاه تمام اتوماتیک برای تولید بلوکی با ابعاد استاندارد و نسبت های درست استفاده شده است.
  9. بلوک پوکه ای در دماهای بسیار بالا نیز مقاوم است و نمی شکند. می تواند این مورد را نیز قبل از خرید تست کنید.

نکته مهم:

رنگ بلوک به هیچ وجه نمیتواند معیاری برای تشخیص کیفیت بلوک باشد. به طور مثال در پوکه معدنی نوع قروه که به آن اسکوریا گفته می شود و باکیفیت ترین نوع پوکه معدنی در ایران می باشد، هم رنگ روشن وجود دارد و هم رنگ تیره و سیاه.

 

خرید و قیمت پوکه معدنی و بلوک سبک و انواع مصالح دیگر

خرید پوکه معدنی از سهند مینرال

گروه معدنی سهند مینرال با سال ها فعالیت در زمینه تولید و توزیع پوکه معدنی و انواع مصالح ساختمانی و همچنین مشارکت در پروژه های بزرگ ساخت و ساز، یکی از معتبرترین مراکز فروش است که صفر تا صد تهیه و توزیع را به صورت اختصاصی توسط عوامل خودش انجام می دهد. سهند مینرال با حذف واسطه ها، قیمت پوکه معدنی و… را بسیار باصرفه و اقتصادی تر هم کرده است که می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت مشاوره و خرید در تماس باشید:

آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان فردوسی

تلفن: ۱۱۰۴ ۵۳۳ ۰۹۳۶ – ۴۷۷۰ ۷۳۶ ۰۹۱۹

مشاوره واتساپ و تلگرام: ۴۷۷۰ ۷۳۶ ۰۹۱۹

ایمیل: info@sahandmineral.com

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!