شیب-بندی در ساختمان و سرویس بهداشتی

شیب بندی یکی از عملیات انتهایی در ساخت ساختمان و خانه است. شیب بندی اصولا برای ایجاد شیب در جهت مسیرهای خروجی آب انجام می شود. بخش های زیادی در یک ساختمان وجود دارند که در آنها آب جریان دارد. بنابراین اجرای شیب بندی اهمیت بسیار زیادی دارد. قبلا درباره شیب بندی طبقات و شیب بندی بام ساختمان با پوکه معدنی و همچنین انواع پوکه معدنی مناسب در شیب بندی در گروه معدنی سهند صحبت کرده بودیم. اما همان طور که می دانید، در هر کاری دانستن بعضی موارد و نکات، می تواند کمک فراوانی به بهبود نتیجه و تمیز و حرفه ای شدن کار نماید.

پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید، ضمن اینکه می توانید جهت اطلاع از نحوه خرید، انواع محصولاتی که در سهند مینرال تولید و عرضه می شود و همچنین مشاوره و خرید آنلاین، به اطلاعاتی که در انتهای مقاله درج شده است، مراجعه نمایید:

 

شیب بندی با پوکه معدنی چه مزیت هایی دارد؟

اجرای شیب بندی نادرست

شیب بندی یعنی ایجاد یک شیب ملایم در بخش هایی از ساختمان که در معرض استفاده و جاری شدن آب می باشند. بخش هایی مانند بام ساختمان، آشپزخانه، حمام، دستشویی، حیاط و محوطه های بیرونی.

در تمامی این فضاها امکان بروز آب گرفتگی، جاری شدن آب، شکستن لوله آب و فاضلاب وجود دارد و بخش هایی مانند حمام و دستشویی هم که اساسا دارای کاربری آب و شستشو می باشند. بنابراین خیلی خیلی اهمیت دارد که این مکان ها به خوبی عایق بندی و شیب بندی شوند تا امکان نشت آب به زیر ساختمان (یا سقف طبقات پایین) و آب گرفتگی وجود نداشته باشد. شیب بندی باعث می شود آب به صورت خود به خود و بدون دخالت ساکنین، به سمت لوله های خروجی و فاضلاب جاری شود و تخلیه گردد.

اما چرا پوکه معدنی؟

1. پوکه معدنی بسیار مقاوم و سبک است و باعث می شود وزن ساختمان بسیار کاهش یابد.

2. پوکه معدنی خودش به دلیل داشتن تخلخل و حفره های بزرگ و کوچک در ساختارش یک عایق رطوبتی عالی محسوب می شود.

3. پوکه معدنی دارای دانه بندی و سایزهای متنوعی است که باعث می شود به صورت مخلوط، یک مصالح عالی و پرکننده باشد.

4. پوکه معدنی دارای قابلیت انعطاف پذیری است و می توان در کنار آن، تمامی عملیات مربوط به زیرسازی و تاسیسات را بدون خطر خرابی، شکستگی و دورریز و هدررفت مصالح و هزینه ها انجام داد.

5. پوکه معدنی به راحتی سر ساختمان و حین انجام کار، می تواند به یک بتن سبک و عالی تبدیل شود و به تجهیزات خاصی نیاز ندارد.

6. پوکه معدنی ارزان است!

 

نکات مهم و حرفه ای مربوط به شیب بندی با پوکه معدنی

کروم بندی پشت بام ساختمان

1. اولین قدم در شیب بندی و کف سازی ساختمان، عایق بندی درست کف می باشد. لایه عایقی که از نفوذ و نشت آب به کف ساختمان جلوگیری می کند باید درست و اصولی انجام شود. هر سهل انگاری یا استفاده از متریال نامناسب می تواند تمامی هزینه های مربوط به کف سازی را چند برابر کند و یا بعدها باعث ایجاد مشکلات و خسارت در ساختمان شود.

2. نکته مهم دیگر در شیب بندی، اجرای درست کروم بندی است. کروم بندی نادرست و ایجاد شیب زیاد، مسطح بودن کف را به کلی زیر سوال می برد و همه چیز روی آن خاصیت سر خوردن و سرازیر شدن به خود می گیرد. از طرفی شیب کم و ناکافی هم باعث می شود انتقال آب و خروج آن مشکل پیدا کند. معمولا بهترین نوع کروم بندی این است که به ازای هر یک متر فاصله از ناودان یا لوله خروج فاضلاب، یک سانتی متر شیب ایجاد شود.

3. هنگام استفاده از پوکه معدنی در شیب بندی، بهتر است از پوکه معدنی مخلوط استفاده کنید. پوکه معدنی مخلوط دارای سایزبندی های متنوع از پوکه معدنی از 1 تا 30 میلی متر می باشد و این یعنی اینکه دانه های پوکه معدنی به خوبی یک مخلوط یکدست ایجاد می کنند که فضای خالی در آن وجود ندارد. این کار، هم هزینه ها را کاهش می دهد زیرا استفاده از ملات جانبی را بسیار کاهش می دهد و هم اینکه مقاومت ساختمان را بالا می برد.

4. بهترین روش استفاده از پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان این است که آن را به یک بتن سبک تبدیل نمایید و بعد بین کروم بندی ها بریزید و صاف کنید. بتن سبک پوکه معدنی با پوکه معدنی مخلوط، سیمان، ماسه و آب ایجاد می شود. این مخلوط بتنی سبک و مقاوم باعث حصول بیشترین مقاومت، ثبات و دوام می گردد.

5. نکته بسیار مهم دیگر در رابطه با شیب بندی با پوکه معدنی این است که حتما باید دقت شود که پوکه معدنی به خوبی با سیمان و آب مخلوط شود. یکدست بودن این مخلوط از بروز شکستگی و ترک در کف ساختمان و نشست آن در اثر گذشت زمان و تحمل وزن اشیا روی آن جلوگیری شود.

6. در انتها هم باید قبل از روکش کردن پوکه معدنی و یا خشک شدن بتن ساخته شده از پوکه معدنی، دقت شود که پوکه معدنی در تمامی بخش ها و قسمت های بینابینی کروم ها، به صورت یکدست و بدون وجود فضای خالی در بخش های زیرین آن ریخته و متراکم شده باشد. در واقع این یک تست است زیرا وجود بخش های خالی یا کم تراکم تر پوکه معدنی در بعضی نقاط می تواند بعدها باعث ترک خوردن کف شود.

 

خرید پوکه معدنی برای شیب بندی + انواع مصالح ساختمانی از سهند مینرال

خرید پوکه معدنی از گروه سهند مینرال

گروه معدنی سهند مینرال از پیشگامان تهیه و توزیع انواع پوکه معدنی و فرآورده های حاصل از آن مانند بلوک پوکه ای می باشد که به دلیل حذف واسطه ها و تامین مصالح از بهترین کیفیت، باعث بالا رفتن رضایت مندی مشتریان این مجموعه گردیده است.

شما عزیزان می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر با “تیم مشاوره و خرید سهند مینرال” جهت دریافت اطلاعات خرید و قیمت ها در ارتباط باشید:

آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان فردوسی

تلفن: ۱۱۰۴ ۵۳۳ ۰۹۳۶ – ۴۷۷۰ ۷۳۶ ۰۹۱۹

مشاوره واتساپ و تلگرام: ۴۷۷۰ ۷۳۶ ۰۹۱۹

ایمیل: info@sahandmineral.com

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!