نکات نگهداری و انبار میلگرد

بحث نگهداری از مصالح ساختمانی و از جمله میلگرد و اجرای روش درست انبارداری و دپوی آنها در زمان های بعد از خرید و در حین ساخت و ساز، بحث بسیار مهمی است که اگر مورد غفلت قرار بگیرد، خسارت های مالی فراوانی ایجاد می کند. در ادامه شما را با نکات مهم درباره نگهداری میلگرد آشنا خواهیم کرد.

پس با ما در “گروه معدنی سهند”یکی از برترین و معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنی و انواع بلوک های سقفی و دیواری از جنس پوکه سبک با بهترین کیفیت و کمترین قیمت بازار – همراه باشید:

 

چرا باید از میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی به درستی محافظت کرد؟

خرید میلگرد باکیفیت و مرغوب

پاسخ این سوال بسیار ساده و روشن است و احتمالا همه آن را می دانند. اما خب موارد بسیار زیادی هم اتفاق افتاده که با وجود هشدارها، باز هم شاهد هدررفت منابع مالی و افت کیفیت مصالح ساختمانی بوده ایم. نگهداری از میلگرد و دیگر انواع مصالح ساختمانی، به 3 دلیل اهمیت دارد:

  1. گران قیمت بودن میلگرد و مصالح ساختمانی و بار مالی سنگین در صورت بروز فرسودگی و جایگزینی آنها
  2. ایجاد بالاترین کیفیت در ساختمان با استفاده از میلگرد و مصالح ساختمانی مرغوب
  3. آسیب پذیر بودن میلگردها و دیگر انواع مصالح در صورتی که در معرض هوای آزاد و دیگر فاکتورهای مخرب محیطی قرار بگیرند.

پس با توجه به دلایلی که در بالا گفتیم، خرید باکیفیت ترین مصالح و تلاش در جهت حفظ این کیفیت در حین عملیات ساخت و ساز، یکی از مهمترین وظایفی است که مالکان و پیمانکاران ساختمانی باید به آن توجه داشته باشند.

یک نکته:

طبق آیین نامه های اجرایی، استفاده از میلگردهای زنگ زده و پوسیده در ساختمان به هیچ عنوان جایز نیست و منع قانونی دارد. حتی در صورتی که پوسیدگی میلگرد اندک باشد هم نیاز به اجرای آزمایش های تایید خواص مکانیکی و کیفی روی آنها الزامی است.

مشخصات بلوک سقفی پوکه ای – جایگزین یونولیت پلی استایرن

 

جلوگیری از زنگ زدگی میلگرد – نکات نگهداری از میلگرد و حفظ کیفیت آن

جلوگیری از زنگ زدن و خوردگی میلگرد

نکات هنگام خرید

برای خرید میلگرد، 4 روش وجود دارد:

  1. خرید از درب کارخانه
  2. خرید از بورس کالا
  3. خرید از بازار آهن
  4. خرید از واسطه ها و شرکت های بازرگانی

بهترین روش، خرید از درب کارخانه است زیرا محصولات خود را از فیلترها و آزمایش های سنجش کیفیت متعددی عبور می دهند و در صورت تایید، محصول را روانه بازار می نمایند. اما به هر حال خرید با روش های دیگر نیز می تواند اطمینان بخش باشد. معمولا در صورت عدم کیفیت مطلوب، امکان برگشت بار وجود دارد.

نکات تحویل بار

در زمان تحویل میلگردهای خریداری شده، باید از نظر ظاهری و همچنین تطبیق مشخصات میلگردها با فاکتور خرید، بررسی و ارزیابی لازم را داشته باشید. مرحله بعدی حمل و نقل میلگردها به محل انبار است. حمل با جرثقیل (پرهیز از حمل دستی) و استفاده از بندهای مناسب برای بستن میل گردها باعث می شود پیچ و تابی در آنها ایجاد نشود.

انبار کردن

استفاده از انبار سرپوشیده بهترین روش برای نگهداری میلگردهای ساختمانی است. با این حال، در صورت نبود انبار سرپوشیده، می توان از آنها در محیط باز نگهداری کرد با این شرط که روی میلگردها به طور کامل پوشانده شود تا در معرض تماس مستقیم با هوا قرار نگیرند. نکات مختلفی نیز جهت انبارداری میلگرد وجود دارد:

  • چه در انبار سرپوشیده و چه در فضای باز، میلگردها نباید مستقیما روی زمین قرار بگیرند. برای جلوگیری از جذب رطوبت خاک و زمین توسط میلگردها، باید از پالت ها چوبی در زیر آنها استفاده شود.
  • میلگردها را بر اساس سایز بچینید تا در زمان استفاده بین آنها تماس و ساییدگی ایجاد نشود.
  • حتما در انبار سرپوشیده باید تهویه مناسب صورت بگیرد تا انباشت رطوبت در داخل آن باعث پوسیدگی در میلگردها نشود.

نکته:

امکان زنگ زدگی اندک میل گردها حتی در صورت نگهداری درست نیز وجود دارد و این موضوع به دلیل حساسیت بالای فولاد کربنی نسبت به اکسیژن است. استفاده از میلگرد استیل و گالوانیزه، کیفیت بسیار مطلوب تری به همراه خواهد داشت ولی خب قیمت بیشتری هم نسبت به میلگردهای معمولی دارد.

همچنین می توان برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی در میلگرد از روش های مختلفی مانند اپوکسی یا گالوانیزه کردن استفاده کرد یا با استفاده از برخی نگهدارنده های شیمیایی، جلوی زنگ زدگی را گرفت.

علت ترک خوردن دیوار بلوکی – بررسی دلایل ترک در انواع بلوک سقفی و دیواری در ساختمان

 

کیفیت برتر انواع بلوک سقفی پوکه معدنی و دیگر انواع بلوک سبک پوکه ای برند سهند مینرال

تمامی انواع بلوک های سبک پوکه ای با برند سهند مینرال، دارای بالاترین سطح کیفیت از نظر مرغوبیت مواد اولیه و از نظر ساخت می باشند. مشخصات بلوک های سبک پوکه معدنی برند سهند مینرال:

  • ساخته شده از پوکه معدنی سفید تبریز (پودری و عدسی) و پوکه سیاه قروه با مرغوبیت درجه یک
  • استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک خارجی در ساخت بلوک
  • امکان سفارش و تحویل بلوک به صورت فله و پالتی
  • دارای گواهی استاندارد و گواهی نامه مرکز تحقیقات و شهرسازی
  • قیمت پایین تر از دیگر مراکز تولید و فروش بلوک سبک (با احتساب کیفیت برابر)

 

بلوک دوجداره و بلوک سه جداره

دلیل قیمت پایین محصولات و انواع بلوک سبک گروه معدنی سهند چیست؟

سهند مینرال یکی از برندهای معتبر و نام آشنا در زمینه تولید و تامین مصالح ساختمانی است که عرضه انواع پوکه معدنی و انواع بلوک سبک پوکه معدنی را با قیمت بسیار کمتر از سطح قیمت بازار و دیگر مراکز فروش انجام می دهد. دلیل این موضوع، حذف واسطه ها و تامین مصالح ساختمانی از سرشاخه های تولید می باشد که تاثیر بسیار مثبتی در پایین آمدن و شکست قیمت ها دارد.

علاوه بر قیمت پایین، باید به کیفیت بسیار بالای محصولات نیز اشاره کنیم. خرید از مراکز فروش خوشنام و خوش سابقه مانند گروه معدنی سهند مینرال، باعث می شود خیالتان از بابت کیفیت و مرغوبیت مصالح راحت باشد؛ زیرا ما در سهند مینرال، بیش از هر چیزی به رضایت کارفرما و حفظ اعتبار برند خود اهمیت می دهیم.

مسیرهای ارتباطی شما با کارشناسان “گروه معدنی سهند” برای دریافت مشاوره رایگان جهت اطلاع از قیمت ها و نوع و میزان مصالح مورد نیاز:

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!