پوکه سیاه بهتر است یا پوکه سفید؟

کدام رنگ پوکه معدنی کیفیت بهتر و بالاتری دارد، پوکه سیاه یا پوکه سفید؟ آیا رنگ پوکه نشانه دوام و استحکام بالاتر پوکه هاست؟ آیا می توان گفت پوکه های معدنی شهرهای گوناگون و معادن مختلف پوکه با هم تفاوتی از نظر دوام و کارایی دارند؟ پاسخ به این پرسش ها را در ادامه این مطلب، از ما بخواهید.

پس با ما در “گروه معدنی سهند مینرال” – بهترین و معتبرترین مرکز فروش پوکه معدنی، انواع بلوک ساختمانی سبک و مصالح دیگر – همراه باشید:

 

کدام رنگ پوکه معدنی بهتر است و استحکام بالاتری دارد؟

پوکه معدنی مخلوط سهند مینرال

خیلی از افراد فکر می کنند که رنگ پوکه معدنی، معیار اصلی و مطمئن برای انتخاب و تشخیص پوکه معدنی باکیفیت و دوام بالاتر است. البته نمی توان به طور کامل و قطعی این نظر را رد کرد، اما لازم است بدانید که رنگ پوکه، نقش کمرنگی در تشخیص مرغوبیت پوکه معدنی دارد و اصلا نباید مبنای تشخیص قرار بگیرد.

اینکه رنگ پوکه های استخراج شده از مناطق و معادن مختلف، متفاوت است، مربوط به انواع و درصد میزان مواد معدنی و عناصر موجود در آنهاست که تفاوت و تنوع رنگی را در آنها ایجاد می کند.

 

یک نکته:

شاید دلیل اینکه پوکه را بر اساس رنگ آن به انواع باکیفیت و بی کیفیت تقسیم می کنند، این باشد که چنین چیزی در واقعیت هم درست است. مثلا اینکه پوکه معدنی سفید و خاکستری رنگ در ساختار خود، میزان آهک بیشتری دارد. آهک باعث ایجاد رنگ روشن در سنگ پوکه می شود و البته که دوام و استحکام پوکه را کاهش می دهد، زیرا اساسا آهک یک ترکیب معدنی غیر مستحکم است.

اما نکته ای که خیلی اهمیت دارد بدانید، این است که پوکه سفید و پوکه با رنگ روشن، کم دوام و کم استحکام نیست و اتفاقا از پایداری و مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. فقط در مقایسه با پوکه سیاه است که می توان گفت کم استحکام تر است و بهتر است در بخش های حساس سازه که نیاز به استحکام بسیار بالا است، استفاده نشود و یا به صورت ترکیبی با پوکه سیاه مورد استفاده قرار بگیرد. تازه در این صورت هم باید گفت که پوکه سیاه صرفا به دلیل سیاه بودن، نباید مرغوب و باکیفیت در نظر گرفته شود.

 

پوکه سیاه یا پوکه سفید؟ کدام پوکه، مرغوبیت و کیفیت بالاتری دارد؟

پوکه سیاه و پوکه سفید

مبنای تشخیص کیفیت پوکه، باید آزمایش های تخصصی روی آنها باشد. یعنی درصد ترکیب مواد در ساختار پوکه و میزان مقاومت فشاری آنها آزمایش شود و پوکه معدنی مرغوب و دارای کیفیت مطلوب مشخص گردد. اما به طور کلی، پوکه معدنی که دارای سطحی متخلخل است و وزن کمی دارد، بسیار مرغوب و باکیفیت است.

در بین پوکه معدنی معادن مختلف در کشور، پوکه سیاه قروه دارای بیشترین استانداردهای لازم در استحکام و پایداری می باشد. به هر حال با اطمینان می توانیم بگوییم که افراد عادی، معمولا متوجه تمایز انواع پوکه با یکدیگر و میزان مرغوبیت آنها نمی شوند.

 

پس چه کنیم تا پوکه معدنی باکیفیت خریداری کنیم؟

بهترین کار برای خرید پوکه بادوام و مرغوب، این است که از مراکز شناخته شده و مورد اعتماد خرید کنید. این مراکز تولید و تامین عمده پوکه معدنی، هرگز اعتبار خود را فدای سود بیشتر نمی کنند، چرا که اصلا سود بیشتر را در کلاهبرداری نمی دانند بلکه در جلب رضایت مشتری و مداومت فروش به دلیل خوشنامی و خوش سابقه بودن می دانند.

 

پوکه معدنی رنگی

پوکه معدنی رنگی

برای ساخت و ساز ساختمان ها و سازه های دیگر، استفاده از پوکه معدنی و بلوک های سبک پوکه ای با رنگ های متنوع، تفاوت چندانی ندارد و معمولا به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند و حتی پوکه معدنی صنعتی نیز بسیار پرکاربرد است. اما برای موارد دیگر مانند تزئین باغ و باغچه، ساخت روف گاردن، آکواریوم و همچنین ساخت آبنماها، پوکه های رنگی انتخاب بهتری هستند و نمای زیباتری ایجاد می کنند.

 

گروه معدنی سهند مینرال – تامین کننده برتر پوکه معدنی و انواع مصالح ساختمانی

خرید پوکه معدنی و مصالح ساختمانی

کار ما فروش پوکه معدنی و انواع مصالح ساختمانی باکیفیت و درجه یک است که آرامش و اطمینان را برای شما به ارمغان می آورد. البته در این راستا با حذف واسطه ها و تولید و تامین پوکه و مصالح از سرشاخه های اصلی، تلاش کرده ایم بهترین کیفیت را در کنار کاهش قیمت ها در مقایسه با سایر مراکز فروش، به خریداران و مشتریان محترم “مجموعه سهند مینرال” عرضه کنیم.

محصولات قابل تهیه از گروه معدنی سهند:

انواع پوکه معدنی و پوکه صنعتی (در تمامی سایزها)

انواع ماسه

انواع بلوک ساختمانی و بلوک های سبک

انواع سفال و آجر

انواع گچ و سیمان

و سایر مصالح ساختمانی در بهترین سطح کیفی همچون :سنگ نما، آجرنما، یونولیت، کرومیت، ایزوگام، پودر سنگ، کاشی، سرامیک، رابیتس و…

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از قیمت ها و همچنین مشاوره در خرید، با مسیرهای ارتباطی زیر در تماس باشید:

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!