مصالح ساختمانی ارزان قیمت

یکی از عواملی که باعث می شود هزینه های ساخت و ساز پایین بیاید و ساختمان سازی ارزان تر تمام شود، استفاده از مصالح ساختمانی ارزان قیمت است. اگر شما هم به دنبال شناخت اینگونه مصالح هستید، تا انتهای این مقاله را بخوانید زیرا قصد داریم مصالح ساختمان ارزان قیمت اما باکیفیت را به شما معرفی نماییم.

پس با ما در “گروه معدنی سهند” – یکی از برترین و معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنی و انواع بلوک های سقفی و دیواری پوکه ای با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت بازار – همراه باشید:

 

تاثیر انتخاب مصالح ساختمانی ارزان در قیمت ساخت و ساز

مصالح ساختمانی، اصلی ترین چیزی است که در ساخت و ساز یک بنا به کار می رود. بنابراین وقتی قیمت آن کم و ارزان باشد، مسلما تاثیر مستقیمی در کاهش هزینه های ساختمان سازی دارد. مهمترین نکته این است که از مصالحی باکیفیت بالا و استاندارد استفاده کنید. شاید بپرسید که مسلما مصالح باکیفیت و استاندارد، قیمت بالایی دارند . اما این طور نیست!

مصالحی که به عنوان پایه ساختمان سازی معرفی می شوند، همگی دارای استاندارد هستند و قیمت مناسبی هم دارند. مصالح لوکس و مدرن هستند که به دلیل پیچیده بودن فرایند تولید و فرآوری آنها، گران قیمت می باشند. پس نگران این موضوع نباشید. به طور مثال، هزینه تکمیل نمای یک ساختمان می تواند با انواع سنگ ساختمانی، بسیار متفاوت باشد. سنگ مرمر بسیار لوکس و گران قیمت است و سنگ تراورتن، مناسب و قیمت پایین. یا مثلا مقایسه قیمت و کیفیت بلوک های سبک از نوع هبلکس و بلوک پوکه معدنی! این دو بلوک کاملا استاندارد هستند اما قیمت بلوک پوکه ای بسیار به صرفه تر از بلوک هبلکس است.

مصالح ساختمانی ارزان

مصالح ساختمانی ارزان قیمت

فولاد و آهن:

همان طور که گفتیم، مصالح پایه ای دارای قیمت ارزانی هستند. فولاد و آهن اگر در شرایط مناسب و به شیوه درست نگهداری شونند، یک مصالح ساختمان بسیار مقاوم و ارزان می باشند. از آهن و فولاد برای اسکلت بندی سازه استفاده می شود. مصالح ساختمانی ارزان

آجر:

آجر

آجر هم جزء همان مصالح ساختمانی ارزان و پایه ای می باشد که درباره اش صحبت کردیم. از آجر؛ هم برای دیوارچینی و هم برای ایجاد نما (نماکاری ساختمان) استفاده می شود. این نوع مصالح که در سال های اخیر به صورت بلوک های سفالی عرضه می شود، با دارا بودن سوراخ و یا داشتن لایه ای یونولیتی در میان جداره های آن، می تواند ساختمان را عایق و در عین حال سبک سازی نماید.

برای نماکاری ساختمان با آجر، توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه بفرمایید: مصالح ساختمانی ارزان 

انواع آجر نما – معرفی ویژگی ها و کاربرد هر کدام

ورقه های موج دار فولادی:

فولاد گالوانیزه را در کارخانه ها به شکل ورقه هایی موج دار درمی آورند تا از آن در اجرای سقف ساختمان (سقف عرشه فولادی) و نیز برای پوشش دیوارهای داخلی استفاده نمایند. این ورقه های فولادی؛ دارای ویژگی های بسیار عالی و کاربردی هستند: سبک هستند، کاملا مقاوم و مستحکم هستند، در برابر خطراتی مانند آتش سوزی، باران و سیل و زلزله مقاومند و در آخر اینکه جزء مصالح ساختمانی ارزان هم محسوب می شوند و قیمت پایینی دارند.

چوب و الوار:

چوب (چوب بازیافتی) هم می تواند یک مصالح ساختمانی ارزان قیمت باشد و برای بسیاری از مناطق آب و هوایی مختلف کاربرد مناسبی دارد. چوب اگر از انواع داخلی باشد، قطعا صرفه اقتصادی خوبی خواهد داشت و از طرفی، نمایی بسیار عالی و گرمابخشی را در ساختمان ایجاد می کند. از چوب برای نمای ساختمانی، اسکلت بندی برخی انواع سازه های ویلایی و روستایی و همچنین دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

پلاستیک:

لوله پلاستیکی

شاید تعجب کنید اما پلاستیک هم جزء مصالح ساختمانی ارزان و در دسترس است. البته نه در ساخت ساختمان بلکه در تکمیل آن یعنی به عنوان لوله های آب، پنجره ها و عایق کاری بخش های مختلف ساختمان. همچنین از ورقه های پلاستیکی می توان برای حصارکشی، زدن سقف در محوطه و روف گاردن و… نیز استفاده کرد.

بتن سبک پوکه ای:

یکی از بهترین و باکیفیت ترین انواع مصالح ساختمانی ارزان قیمت، بتن سبک پوکه ای است که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت ساختمان دارد. این نوع بتن به دلیل داشتن پوکه معدنی در ساختار خود:

بسیار سبک و کم وزن

عایق در برابر هدررفت دما و انتقال صدا

مقاوم در برابر حریق

مقاوم و مستحکم در برابر زلزله و…

می باشد. با وجود چنین کیفیتی، قیمت این مصالح بسیار مناسب و اقتصادی است و به همین دلیل در سال های اخیر، طرفداران زیادی را در دنیای ساختمان سازی به خود جلب نموده است. از بتن سبک پوکه ای برای کفسازی و شیب بندی طبقات و محوطه ها استفاده می شود که باعث سبک سازی ساختمان می گردد.

قطعات بتنی پیش ساخته:

پوکه مخصوص تولید بلوک سبک

قطعات بتنی پیش ساخته نیز از دیگر انواع مصالح ساختمانی ارزان به شمار می آیند. این نوع قطعات به دلیل ساده و طبیعی بودن مواد اولیه در تولید آنها، کاملا اقتصادی هستند و در مقایسه با دیگر مصالح هم ردیفشان که کاربردهای مشترکی دارند، قیمت بسیار پایین تری دارند. مانند انواع دیوار پیش ساخته بتنی و یا انواع بلوک سقفی و دیواری بتنی.

معمولا این نوع قطعات از ملات بتنی سبک (ملات بتنی سبک پوکه ای) ساخته می شود، زیرا نیاز هست که حتما وزن کمی داشته باشند تا بار مرده ساختمان افزایش نیابد و سازه در برابر زلزله و بلایای طبیعی ایمن بماند.

 

خرید انواع پوکه معدنی و انواع بلوک سبک پوکه ای با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت بازار

گروه معدنی سهند، سال هاست که در زمینه تولید و فروش انواع بلوک سقفی و دیواری از جنس پوکه معدنی و همچنین فروش پوکه معدنی خام، فعالیت دارد. به کارگیری مواد اولیه درجه یک و با کیفیت بسیار بالا از پوکه معدنی سیاه قروه و پوکه معدنی سفید تبریز، باعث ایجاد کیفیت برتر در این محصولات گشته است.

در ساخت فرآورده های پوکه معدنی مانند انواع بلوک سقفی و دیواری از الیاف بتن برای جلوگیری از شکنندگی و لب پر شدن بلوک ها استفاده می شود که باعث بالا رفتن ضریب مقاومتی در آنها می شود. همچنین تمامی بلوک ها با دستگاه های تمام اتومات خارجی تولید می شوند که یکپارچگی مطلوبی در ابعاد بلوک و انسجام بتن در تمام بخش های بلوک را ایجاد می نماید.

گروه معدنی سهند

مشخصات بلوک های سبک پوکه معدنی برند سهند مینرال:

  • ساخته شده از پوکه معدنی سفید تبریز (پودری و عدسی) و پوکه سیاه قروه با مرغوبیت درجه یک
  • استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک خارجی در ساخت بلوک
  • امکان سفارش و تحویل بلوک به صورت فله و پالتی
  • دارای گواهی استاندارد و گواهی نامه مرکز تحقیقات و شهرسازی
  • استفاده از الیاف بتن برای ایجاد استحکام در برابر شکنندگی و ضربه
  • قیمت پایین تر از دیگر مراکز تولید و فروش بلوک سبک (با احتساب کیفیت برابر)

دلیل قیمت پایین محصولات و انواع بلوک سبک گروه معدنی سهند چیست؟

سهند مینرال یکی از برندهای معتبر و نام آشنا در زمینه تولید و تامین مصالح ساختمانی ارزان قیمت است که عرضه انواع پوکه معدنی و انواع بلوک سبک پوکه معدنی را با قیمت بسیار کمتر از سطح قیمت بازار و دیگر مراکز فروش انجام می دهد. دلیل این موضوع، حذف واسطه ها و تامین مصالح ساختمانی از سرشاخه های تولید می باشد که تاثیر بسیار مثبتی در پایین آمدن و شکست قیمت ها دارد.

علاوه بر قیمت پایین، باید به کیفیت بسیار بالای محصولات نیز اشاره کنیم. خرید از مراکز فروش خوشنام و خوش سابقه مانند گروه معدنی سهند مینرال، باعث می شود خیالتان از بابت کیفیت و مرغوبیت مصالح راحت باشد؛ زیرا ما در سهند مینرال، بیش از هر چیزی به رضایت کارفرما و حفظ اعتبار برند خود اهمیت می دهیم.

اطلاعات تماس با کارشناسان “گروه معدنی سهند”

مشاوره واتس‌اپ و تلگرام:  ۴۷۷۰ ۷۳۶ ۰۹۱۹ 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!