روش های کاهش ضایعات بلوک سیمانی سبک پوکه معدنی

ضایعات بلوک سیمانی و ایجاد آسیب در بدنه بلوک های ساختمانی، همیشه یکی از دغدغه های کارفرمایان و مصرف کنندگان این مصالح می باشد. راه حل های گوناگونی برای پیشگیری از تولید ضایعات در بلوک های ساختمانی وجود دارد که توجه و به کارگیری آنها، کمک می کند تا خسارت های ناشی از آن کاهش یابد و بلوک ها با وضعیت بسیار باکیفیت تری در دیوارچینی مورد استفاده قرار بگیرند.

با ما در ” سهند مینرال “ – یکى از برترین و معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنى و انواع بلوک سقفى و دیوارى با بهترین کیفیت و کمترین قیمت بازار – همراه باشید تا شما را با این راه حل ها، بیشتر آشنا سازیم:

 

ضایعات بلوک سیمانی چیست و چرا ایجاد می شود؟

بارگیری بلوک سیمانی

ضایعات بلوک سیمانی به قطعات لب پر شده یا شکسته شده بلوک ها گفته می شود. البته در برخی موارد، میزان شکستگی و آسیب در بلوک به حدی زیاد است که بلوک به طور کامل به ضایعات تبدیل می شود. در واقع امکان دارد که در هر نوع از بلوک ساختمانی، این شکستگی ها و ضایعات ایجاد شود. اما با توجه به کیفیت و نوع ساخت بلوک ها، میزان این ضایعات بسیار متفاوت است. به طور مثال، ضایعات بلوکی در انواع بلوک سفال بسیار بیشتر است زیرا به طور کلی بلوک سفالی (بلوک های آجری) بسیار کم دوام و کم استقامت هستند.

در دیگر بلوک ها نیز ممکن است با توجه به کیفیت ساخت بلوک، میزان ضایغات متفاوت باشد. ضایعات بلوک سیمانی سبک یا همان بلوک پوکه ای نیز به همین صورت است. اگر کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت و تولید بلوک ها بالا باشد، میزان تولید ضایعات سیمانی در آنها بسیار کاهش می یابد و در مقابل، بلوک هایی که غیراستاندارد هستند و کیفیت پایینی دارند، ممکن است خیلی بیشتر مورد آسیب قرار بگیرند.

ضایعات بلوک سیمانی باعث ایجاد خسارت به کارفرمایان ساختمانی می شود و علاوه بر آن، کیفیت ساخت و ساز را نیز کاهش می دهد.

چرا نگهداری و مراقبت از بلوک ها و پیشگیری از تولید ضایعات بلوک سیمانی مهم است؟

  • به جهت حفظ کیفیت اولیه بلوک های پوکه ای تا زمان مصرف
  • جلوگیری از تاثیر مخرب شرایط آب و هوایی و طبیعی منطقه روی بلوک ها
  • نگهداری صحیح از بلوک های ساختمانی باعث می شود بتوان آنها را انبار کرد تا فشار کار و تولید کاهش یابد و در زمان سفارش، به جای اینکه با سرعت بالا و کیفیت پایین ساخته شوند، آنها را از انبار و محل دپوی بلوک ها تامین نمود.
  • همان موضوع انبار و دپوی صحیح بلوک ها، باعث می شود قیمت ها در یک ثبات و تعادل باقی بمانند.

 

کاهش تولید ضایعات بلوک سیمانی سبک

کاهش ضایعات بلوک سیمانی پوکه ای

برای کاهش ضایعات بلوک سیمانی سبک، لازم است در مراحل مختلفی از آن، نگهداری و مراقبت به عمل بیاید.

در زمان تولید

شاید تولید بلوک ها، کم اهمیت ترین مرحله باشد اما در واقع این طور نیست. اگر شیوه تولید بلوک های سیمانی مناسب و استاندارد باشد، مقاومت و کیفیتی عالی در آنها ایجاد می شود که باعث می شود احتمال شکستگی در آنها کاهش یابد. شیوه های تولید بلوک با خط تولید تمام اتوماتیک، احتمال تولید ضایعات بلوک سیمانی را به شدت کاهش می دهد. همین طور در روش های دیگر مانند خط تولید نیمه اتومات و یا حتی دستی، در صورت به کارگیری نیروی انسانی ماهر و کاربلد، باز هم این احتمال بسیار کمتر خواهد بود.

در زمان بارگیری، حمل، تخلیه بار و انبار

مراقبت و نگهداری از بلوک سیمانی سبک

  • به منظور کاهش تولید ضایعات بلوک سیمانی، کارشناسان مربوطه، قوانین و نکات مختلفی را تعیین کرده اند تا کیفیت بلوک ها، در بهترین حالت باقی بماند. از جمله:
  • بلوک‌ های سیمانی با سن کمتر از 5 روز نباید حمل شوند، مگر آن ‌که حداقل 75 درصد از مقاومت 28 روزه بتن در آنها ایجاد شده باشد.
  • بلوک های سیمانی سبک، به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز نیاز به آبدهی دارد و سپس باید ۱۵ روز در معرض خشک شدن قرار بگیرند، پس سعی کنید برای حمل و انتقال بلوک های تازه تولید شده، حداقل ۲۸ روز از ساخت بلوک ها گذشته باشد.
  • از حمل غیر ضروری بلوک ها جلوگیری شود و در زمان حمل، حتما باید از وسایل مکانیکی مناسب برای این کار استفاده شود.
  • وسیله حمل و انتقال بلوک های سیمانی باید حتما کف صاف داشته باشد تا بلوک ها بدون مشکل روی آن قرار بگیرند و همین طور مجهز به ریل ایمنی و وسایل مهار کننده باشد. برای انتقال بلوک های سیمانی که به صورت پالتی بسته بندی شده اند، حتما باید از لیفتراک استفاده شود.
  • بارگیری بلوک ها باید با دقت انجام شود و از پرتاب کردن و ریختن آنها روی یکدیگر جلوگیری به عمل آید. به همین دلیل هم هست که خرید پالتی بلوک ها، روش صحیح تری می باشد. اما خرید فله ای، در صورتی که قوانین محافظتی در آن رعایت شود، ایرادی ندارد.
  • بهتر است برای کاهش ضایعات بلوک سیمانی، بلوک ها در محلی در نزدیکی محل پروژه ذخیره سازی شوند تا انتقال آنها آسان تر باشد.
  • نحوه بارگیری و تخلیه بلوک ها باید کاملا ایمن باشد تا ضایعات در آن ایجاد نشود. حتی برای بلوک هایی که دارای کیفیت بالایی هستند نیز رعایت این نکات ضروری است.
  • ارتفاع هر پشته از بلوک‌ های ساختمانی نباید بیش از ۱۲۰ سانتی متر باشد و طول پشته نباید از ۳ متر تجاوز کند.
  • ضمنا عرض یا پهنای هر پشته از بلوک‌ های ساختمانی باید بین ۲ تا ۳ بلوک باشد.

 

خرید انواع بلوک سبک پوکه ای – گروه معدنی سهند مینرال

بلوک سیمانی نشکن سهند مینرال

چیزی که باعث افزایش کیفیت بلوک سبک پوکه معدنی می شود، استفاده از بهترین نوع مواد اولیه و پوکه معدنی مرغوب و درجه یک می باشد که با دستگاه های تمام اتوماتیک تولید شود. “گروه معدنی سهند مینرال” یکی از پیشگامان تولید و تامین انواع بلوک سبک با ابعاد استاندارد در داخل کشور است که بلوکهای سبک این برند، از بهترین و بالاترین درجه کیفی در داخل کشور محسوب می شوند.

قیمت محصولات و انواع بلوک سبک پوکه ای برند “سهند مینرال”، به دلیل حذف واسطه ها و تامین مواد اولیه از تولید کننده اصلی، پایین ترین قیمت در بازار است.

مشاوره و اطلاع از قیمت ها:

جهت مشاوره در زمینه نوع و میزان مصالح مصرفی و خرید پوکه و انواع بلوک سبک پوکه معدنی، می توانید با ما از طریق مسیرهای ارتباطی زیر در تماس باشید:

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!