استاندارد بلوک سیمانی بلوک عایق

یکی از مقررات و آئین نامه های الزامی برای ساختمان سازی، استفاده از مصالح مناسب جهت عایق بندی است. بلوک عایق صوت و حرارت، یکی از همین مصالح کاربردی است که باعث ارتقای کیفیت سازه می شود و بسیاری از مشکلات ناشی از هدر رفت انرژی در ساختمان را برطرف می سازد. عایق بندی ساختمان با استفاده از بلوک سبک، علاوه بر تاثیراتی که در صرفه جویی در مصرف انرژی دارد، باعث می شود حریم خصوصی بیشتری ایجاد شود و انتقال صداهای آزاردهنده به داخل ساختمان و واحدها، کاهش یابد.

با ما در ” سهند مینرال “ – یکى از برترین و معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنى و انواع بلوک سقفى و دیوارى با بهترین کیفیت و کمترین قیمت بازار – همراه باشید تا شما را استاندارد بلوک سبک سیمانی آشنا سازیم:

 

بلوک عایق صوت و حرارت چیست و چه انواعی دارد؟

استاندارد بلوک سبک

عایق بودن به معنای مسدود کردن راه های انتقال است. بلوک عایق صوت و حرارت نیز دقیقا به همین معناست. بلوکی که از انتقال صدا و برودت و دما به محیط اطراف، جلوگیری به عمل می آورد. با توجه به افزایش جمعیت و گرانبها بودن سوخت و انرژی (در تمام دنیا)، ساختمان سازان ملزم به رعایت قوانین مربوطه برای کاهش مصرف انرژی در سازه هستند. در ایران، طبق مبحث 19 در مقررات ملی آئین نامه استاندارد 2800 ساختمان، پیمانکاران ملزم به استفاده از بلوک عایق می باشند.

بلوک عایق صدا و بلوک عایق حرارت، در واقع یک بلوک واحد هستند. بلوک های سبک به دلیل داشتن ساختار متخلخل، اصلی ترین مصالح ساختمانی عایق محسوب می شوند و انواع مختلفی هم دارند، از جمله:

در بین بلوک هایی که نام آنها را در بالا مشاهده می نمایید، بلوک سبک سیمانی، مصالحی با ویژگی های کاربردی تر در ساختمان سازی می باشد. در واقع بلوک های دیگر به دلیل تولید با روش های آزمایشگاهی پیچیده و همین طور مواد اولیه گران قیمت، بهای بسیار بالایی دارند و معمولا از آنها در ساخت و ساز انبوه استفاده نمی شود. اما بلوک سبک سیمانی با داشتن خواص عالی در عایق بندی و استاندارد سازی سازه، یک بلوک کاملا ارزان قیمت و اقتصادی نیز هست که استقبال از آن بسیار زیاد می باشد.

بلوک عایق صوت و حرارت از چه موادی تشکیل شده است؟

در بلوک هایی که به روش آزمایشگاهی به صورت سبک و عایق در می آیند؛ از فوم و ترکیبات مخصوصی برای تولید حباب در مواد اولیه آن استفاده می شود (پودر آلومینیوم و…). این حباب ها؛ هم باعث سبک شدن و کاهش وزن بلوک می شوند و هم در تولید بلوک عایق صدا و بلوک عایق حرارت موثرند. در مقابل، بلوک سبک سیمانی که در واقع همان بلوک پوکه ای می باشد، دارای مواد اولیه طبیعی با خاصیت عایق بندی می باشد.

بلوک پوکه ای از دانه های پوکه معدنی طبیعی تولید می شود که در ساختار خود به طور طبیعی دارای حفره ها و تخلخل بسیار زیادی است. این حفره ها در ساختار پوکه و در نهایت در ساختار بلوک به عنوان عایق عمل می کنند و از تبادل دما و تبادل صوت در محیط جلوگیری به عمل می آورند.

 

مزایای بلوک عایق صوت و حرارت

دیوار عایق و بلوک عایق صوت و حرارت

احتمالا کاربردهای بلوک عایق صدا، خیلی بیشتر از میزان عایق بندی آن در برابر انتقال حرارت مورد توجه مردم است. در واقع یکی از مشکلاتی که در زندگی های شهری نشینی امروزی، باعث ایجاد آزار و اذیت در میان خانواده ها می شود، انتقال سر و صدا از محیط خارج به داخل خانه می باشد. البته حریم خصوصی و عدم انتقال صدا از داخل واحدها به محیط بیرونی و مخصوصا در همسایگی آنها نیز به همان مقدار مهم و مورد توجه است.

اما بلوک عایق حرارت نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که مردم کمتر درباره آن اطلاعات دارند. البته همان طور که گفتیم، خاصیت عایق بندی در برابر صدا و برودت هر دو در بلوک های ساختمان مسترک می باشد. با این حال، کمتر کسی به آن اهمیت می دهد.

اهمیت بلوک عایق حرارت:

بلوک عایق حرارت، تنها برای ایجاد صرفه جویی در مصرف انرژی نیست (که البته باعث صرفه جویی در هزینه های جاری ساختمان نیز می شود). اهمیت عایق بندی حرارتی و عدم انتقال برودت در یک ساختمان، بیشتر از جهت میزان رفاه و آسایش ساکنین در آن می باشد. یکنواخت و متعادل ماندن دما در تمام ساعات شبانه روز و در تمام فصل ها و عدم انتقال سرما و گرما از محیط بیرونی، باعث ایجاد رفاه بیشتری در خانه می شود.

در ساختمان هایی که از بلوک عایق در ساخت آنها استفاده نشده است، دمای خانه فقط در اطراف دستگاه های سرمایشی و گرمایشی مطلوب است و قسمت های دیگر آن، وضعیت مطلوبی در تابستان و زمستان ندارند. ضمنا، افراد خانواده برای متعادل نگه داشتن دمای خانه، باید دائما درگیر کم و زیاد کردن فعالیت سیستم های سرمایشی و گرمایشی باشند.

مزایای دیگر بلوک عایق صوت و حرارت:

  • ضریب مقاومتی بسیار بالا و توان مقاومت در برابر بلایای طبیعی
  • کارپذیری عالی و قابلیت برش دهی قطعات آن بدون ایجاد ضایعات
  • صرفه جویی در مقدار سیمان و ملات مصرفی
  • کاهش نیاز به فولاد
  • افزایش سرعت ساخت و ساز
  • کاهش هزینه های ساختمان سازی
  • دسترسی آسان برای همه شهرهای دور و نزدیک در کشور

 

استاندارد بلوک سبک سیمانی عایق

بلوک سه جداره 20 سانتی پوکه معدنی

هر یک از بلوک های سبک که برای دیوارچینی در ساختمان ها تولید می شوند، از سوی نهادهای نظارتی و کنترل استانداردها، بررسی می شوند. استفاده از بلوک هایی که در آنها، استانداردها تایید نشده است، باعث کاهش کیفیت سازه می گردد. دو پارامتر بسیار مهم در تایید استاندارد بلوک سبک سیمانی، ضریب انتقال حرارت و ضریب انتقال صوت می باشد.

ضریب انتقال حرارت و ضریب انتقال صوت در بلوک های سیمانی

ضریب انتقال صدا در بلوک ها با واحد دسی بل DB و ضریب انتقال حرارت در آنها با واحد وات بر متر مربع – کلوین (W/mK) نمایش داده می شود. مقادیر معین و استاندارد برای هر یک از این ضرایب متفاوت است.

برای هر یک از محیط ها، استاندارد بلوک عایق با توجه به کاربری آن محیط تعیین می شود. به طور مثال، استاندارد عایق صوتی در خانه هایی که در مناطق شلوغ و پر سر و صدا هستند در مقایسه با خانه هایی که در مناطق کم رفت و آمد و ساکت هستند متفاوت خواهد بود و از حدود 30 دسی بل تا 90 دسی بل متغیر می باشد. ضریب عایق حرارتی برای بلوک سیمانی نیز در حدود 0.07 تا 0.8 (W/mK) می باشد.

هرچه میزان ضخامت و تعداد جداره های بلوک سیمانی بیشتر باشد، خاصیت عایق بندی صوتی و حرارتی در آن افزایش می یابد. به همین دلیل است که برای مناطقی با شدت دمای خیلی سرد یا خیلی گرم و همین طور خانه های واقع شده در مناطق بسیار پر سر و صدا، استفاده از بلوک هایی با تعداد جداره های بیشتر الزامی می باشد. این بلوک ها بالاترین میزان عایق صوت و برودت را ایجاد می نمایند.

بلوک های 2 جداره برای دیوارهای داخلی ساختمان و بلوک های 3 جدارده و بلوک 4 جداره برای دیوارهای پیرامونی، بیشترین کاربرد را دارند.

 

استاندارد بلوک سیمانی را چگونه تشخیص دهیم؟

مسلما تشخیص استاندارد بلوک سیمانی، کاری نیست که بتوان به سادگی آن را انجام داد. در واقع نیاز به انجام آزمایشات مخصوصی در لابراتورهای مصالح ساختمانی دارد. پس عملا، خریداران نمی توانند آن را تشخیص دهند. تنها راه برای اطمینان از استاندارد بلوک سبک سیمانی، خرید آن از مراکز معتبر است.

گروه معدنی سهند

“گروه معدنی سهند” با تولید بلوک های سیمانی – پوکه ای با نام تجاری “بلوک لاوین” یکی از معتبرترین برندهای تولید بلوک سیمانی استاندارد در کشور است که دارای گواهینامه های استاندارد بلوک از مراکز تحقیقات و شهرسازی می باشد. تمامی بلوک ها دارای بهترین و بالاترین کیفیت از نظر استاندارد بلوک می باشند و دارای ضمانت کیفیت می باشند. همچین باید به ضمانت قیمت در بلوک های تولیدی مجموعه “گروه معدنی سهند” نیز اشاره کنیم که پایین ترین قیمت موجود در بازار می باشند.

دلیل قیمت پایین انواع بلوک سبک لاوین 

گروه معدنی سهند مینرال، سال هاست که در زمینه تولید و تامین مصالح ساختمانی فعالیت دارد و به دلیل حذف واسطه ها، باعث شده تا قیمت نهایی محصولات ساختمانی پایین تر از سطح تعیین شده در بازار باشد. از طرفی به دلیل انجام تمامی مراحل مربوط به انبار و حمل و نقل و… توسط نیروی کار و پرسنل فعال در این مجموعه، هزینه های جانبی و اضافی را به حداقل رسانده است.

قیمت بلوک عایق صدا و حرارت:

مسیرهای ارتباطی شما با کارشناسان “گروه معدنی سهند” برای دریافت مشاوره رایگان جهت اطلاع از قیمت بلوک عایق صدا و حرارت (حتی اگر قصد خرید از این مجموعه را ندارید):

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!