پوکه معدنی در انار شهر بابک

پوکه معدنی انار – پوکه معدنی در انار کرمان، یکی از معروف ترین انواع پوکه است که در ساختمان سازی شهرها و شهرستان های این خطه و دیگر مناطق نزدیک به آن به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. انار و شهر بابک، دو شهرستان متعلق به استان کرمان هستند که دارای معادن پوکه معدنی می باشند.

با ما در گروه معدنی سهند مینرال – یکی از بهترین و معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنی و انواع بلوک سقفی و دیواری پوکه ای سبک با بهترین کیفیت و کمترین قیمت پوکه بازار – همراه باشید تا شما را با پوکه معدنی انار شهر بابک آشنا سازیم:

 

پوکه معدنی انار چیست؟

پوکه معدنی شهر بابک در استان کرمان، معروف به پوکه معدنی انار است. پوکه معدنی انار دارای کیفیت مطلوبی است و وزن سبکی هم دارد. هر یک از معادن موجود در نقاط مختلف کشور ما، دارای پوکه معدنی با ویژگی های مخصوصی هستند که باعث می شود از یکدیگر متمایز باشند.

پوکه معدنی در انار کرمان نیز دارای وزن مخصوص بسیار پاینی است که باعث می شود جزء یکی از سبک وزن ترین انواع پوکه معدنی محسوب شود. پوکه معدنی انار یا همان پوکه معدنی شهر بابک کرمان، علاوه بر ساختمان سازی، مصارف زیادی هم در باغداری و کشاورزی دارد.

 

کاربردهای پوکه معدنی در انار و شهر بابک کرمان

پوکه معدنی برای کشاورزی

ساختمان سازی:

ساختمان سازی، مهمترین و اصلی ترین بستر استفاده از پوکه معدنی را به خود اختصاص داده است. وزن سبک پوکه باعث شده تا استفاده از آن در کفسازی ساختمان و طبقات مختلف آن، وزن سازه را کاهش دهد و به گونه ای، باعث سبک شدن سازه گردد. از پوکه معدنی در تولید بلوک های سبک ساختمانی نیز استفاده می شود.

بلوک پوکه ای، تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن دیوارهای غیر باربر دارد.

کشاورزی و باغداری:

می دانید که استان کرمان، مهد پرورش پسته ناب و درجه یک در تمام دنیاست و شهرستان های این استان، اکثرا در حوزه کشاورزی و باغداری پسته فعالیت می کنند. استفاده پوکه معدنی در بستر خاک در این استان باعث شده تا علاوه بر املاح مفیدی که وارد خاک می کند، رطوبت دهی به گیاهان و درختان به صورت کاملا بهینه شده انجام شود.

یکی از خواص بسیار عالی پوکه معدنی در انار و شهر بابک، رفسنجان و دیگر مناطق این است که آب را به خود جذب می کنند و آن را به تدریج به ریشه گیاه انتقال می دهند و به همین خاطر در مصرف آب صرفه جویی می شود و گیاهان، رشد بهتر و بهینه تری دارند.

 

آشنایی با مشخصات انواع پوکه معدنی انار – شهر بابک

معدن پوکه معدنی شهر بابک

پوکه ماسه ای انار

پوکه ماسه ای ابعادی بین کمتر از 1 میلی متر و تا 5 میلی متر و وزن 800 تا 900 کیلوگرم در یک متر مکعب دارد. از این پوکه برای ساخت بلوک های دیواری و سقفی، ساخت بتن و پر کردن سطح لوله استفاده می شود.

پوکه عدسی انار

پوکه عدسی مقاومت زیادی دارد و برای ساخت بلوک های سبک، سقف و دیوار ساختمان ها کاربرد فراوان دارد. وزن این پوکه حدودا 600 تا 700 کیلوگرم در هر متر مکعب و سایز آن 10 الی 15 میلی متر است.

 پوکه نخودی انار

پوکه نخودی ابعادی بین 5 تا 10 میلی متر و 600 تا 750 کیلوگرم در هر متر مکعب وزن دارد. پوکه نخودی به دلیل داشتن مقاومت بسیار بالا، در ساخت فضای بین طبقات (کفسازی) مورد استفاده قرار می گیرد.

پوکه فندقی انار

پوکه فندقی به عنوان عایق برای صدا و برودت مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای شیب دار کردن سقف و کف ساختمان از پوکه فندقی استفاده می شود. اما کاربرد آن به عنوان عایق، بسیار بیشتر مورد توجه است.

پوکه بادامی انار

پوکه بادامی ابعاد بزرگتری نسبت به پوکه عدسی و نخودی دارد، چیزی حدود 15 تا 30 میلی متر و 600 تا 700 کیلوگرم وزن در هر متر مکعب. همچنین این پوکه، قیمت کمتری نسبت به دو پوکه عدسی و نخودی دارد. از پوکه بادامی برای شیب بندی در سقف استفاده می شود.

پوکه معدنی مخلوط انار

همان طور که از نام این نوع پوکه مشخص است، مخلوطی از چند سایز مختلف پوکه می باشد که معمولا اندازه دانه بندی آن بین ۱۰ تا ۳۰ میلی متر است (گاهی نیز متفاوت از این حدود می باشد). از پوکه معدنی مخلوط معمولا برای پر کردن کف ساختمان و همین طور پر کردن فضاهای خالی همچون تونل ها استفاده می گردد.

 

قیمت پوکه معدنی انار کرمان

قیمت پوکه معدنی در انار؛ ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد. در مجموع، قیمت پوکه معدنی در انار به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع پوکه معدنی و درجه بندی کیفی آن
  • میزان تخلخل پوکه
  • وزن مخصوص پوکه

پوکه معدنی در انار با 3 نوع درجه بندی کیفی عرضه می شود که قیمت های آن با یکدیگر متفاوت است. پوکه معدنی درجه یک از پوکه معدنی درجه دو باکیفیت تر و در نتیجه گران تر است و پوکه معدنی درجه دو از پوکه معدنی درجه سه باکیفیت تر و گران قیمت تر می باشد.

مهمترین نکته این است که در زمان خرید؛ حتما از مراکز معتبر خرید نمایید تا پوکه درجه سه را با قیمت پوکه درجه یک به شما نفروشند. تقلب در درجه کیفی پوکه، وجود ناخالصی در بار تحویلی پوکه و عدم قیمت های تضمینی و منصفانه، از جمله مشکلات خریداران عمده و خرد پوکه معدنی در انار است که توصیه می کنیم حتما از مراکزی که تضمین کیفیت و قیمت دارند، خرید بفرمایید.

خرید پوکه معدنی در انار – شهربابک

گروه معدنی سهند

“گروه معدنی سهند” ؛ یکی از معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنی در کشور است که امکان خرید بی واسطه با تضمین قیمت و کیفیت را برای تمام خریداران در سرتاسر کشور فراهم نموده است. سیاست حذف واسطه ها (دلالان) توسط “گروه معدنی سهند” باعث شده تا قیمت پوکه معدنی درجه یک به پایین ترین سطح خود برسد.

کارشناسان ما در گروه معدنی سهند آماده ارائه هر گونه مشاوره در زمینه قیمت، کیفیت، نوع پوکه معدنی و بلوک پوکه ای و همچنین تعیین میزان مورد نیاز مصالح در انواع پروژه های ساختمانی و… به شما عزیران می باشند، “حتی اگر قصد خرید از این مجموعه را نداشته باشید”.

اطلاعات تماس با کارشناسان “گروه معدنی سهند”

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!