پوکه معدنی در خرم آباد

با خرید پوکه معدنی در خرم آباد و کاربرد پوکه معدنی خرم آباد، می توان از آن به عنوان یکی از سبک ترین انواع مصالح ساختمانی بهره برد. از آنجا که کشور ما یک منطقه زلزله خیز است، استفاده از مصالح ساختمانی سبک وزن در صنعت ساختمان سازی آن با استقبال گسترده ای روبرو شده است که این موضوع در استان لرستان و شهرستان خرم آباد نیز صدق می کند.

با ما در گروه معدنی سهند مینرال – یکی از بهترین و معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنی و انواع بلوک سقفی و دیواری پوکه ای سبک با بهترین کیفیت و کمترین قیمت پوکه بازار – همراه باشید تا شما را با پوکه معدنی خرم آباد آشنا سازیم:

 

ویژگی های پوکه معدنی خرم آباد – لرستان

خرید پوکه معدنی ساختمانی

وقتی یک نوع مصالح و یا هر متریال دیگری مورد توجه بسیار زیادی قرار می گیرد، اولین نکته ای که به ذهن هر فردی می رسد، این است که درباره خواص و ویژگی های آن سوال کند و بیشتر بداند. دلیل محبوبیت و استفاده گسترده از پوکه معدنی خرم آباد و همچنین در دیگر شهرهای کشورمان نیز همین ویژگی های فوق العاده ای است که پوکه دارد. از جمله اینکه:

  • دارای حفره ها و سوراخ های فراوانی است که باعث می شود سنگ پوکه، کاملا سبک وزن باشد.
  • پوکه معدنی محصولی از دل آتشفشان است و به همین دلیل در پای کوه های آتشفشانی یافت می شود. شرایط سخت دمایی که در زمان تشکیل آن وجود داشته، باعث شده سنگ پوکه به مراتب مستحکم تر و مقاوم تر از دیگر انواع سنگ ها باشد.
  • پوکه معدنی دارای املاح معدنی فراوانی است که باعث می شود برای کشاورزی و باغداری در شهرستان هایی مانند خرم آباد که کار کشاورزی و باغداری در آنها مورد توجه بیشتری قرار دارد، یک محصول مناسب باشد.
  • پوکه معدنی ارزان قیمت است و همین موضوع باعث شده تا برای خیلی از اقشار جامعه، استفاده از آن در ساختمان سازی، مقرون به صرفه تر باشد.

یک نکته:

پوکه معدنی در خرم آباد، یک محصول بومی نیست و از شهرهای دیگر کشور که دارای معادن پوکه معدنی هستند، وارد می شود. عبارت پوکه معدنی خرم آباد یا پوکه معدنی لرستان، صرفا به دسترسی های خریداران پوکه در این استان و شهرستان های آن مربوط می باشد تا راحت تر بتوانند محصول مورد نیاز خود را جستجو و تامین نمایند.

بهترین پوکه معدنی ایران، متعلق به شهرستان قروه در استان کردستان است و این استان، یکی از اصلی ترین تامین کنندگان پوکه برای دیگر نقاط کشور می باشد.

پوکه معدنی در خرم آباد چه کاربردهایی دارد؟

موارد کاربرد پوکه معدنی در خرم آباد، درست مانند دیگر شهرهای کشورمان است. یعنی اولین کاربرد آن مربوط می شود به ساختمان سازی. می دانید که در تکمیل فضای داخلی یک ساختمان از جمله دیوارکشی ها و همچنین تکمیل عملیات سقف و کفسازی، به مصالح پرکننده نیاز می باشد.

مصالح پرکننده، مصالحی هستند که باید کمترین بار را روی ساختمان وارد کنند. به زبان ساده، یعنی باید آنقدر سبک باشند که از لحاظ وزنی، بار مرده سازه را بالا نبرند. این ویژگی کمک می کند که سازه سبک شود و در برابر نیروهای ناشی از زلزله و حوادث طبیعی دیگر، ایمن بماند. پوکه معدنی به دو شیوه در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. تولید بتن سبک پوکه ای برای کفسازی و شیب بندی طبقات و محوطه های دیگری که نیاز به شیب بندی دارند مانند پشت بام، حیاط، روف گاردن و… .
  2. تولید بلوک سبک پوکه ای برای دیوارکشی و تیغه زنی داخل واحدها.

 

کیفیت پوکه معدنی در خرم آباد

اگر به دنبال خرید بهترین پوکه معدنی در خرم آباد هستید، باید بدانید که این موضوع؛ یک مقوله کاملا تخصصی است. کیفیت پوکه معدنی، ارتباط مستقیمی با معدنی دارد که پوکه از آن استخراج شده. به طور مثال، معادن قروه دارای بهترین انواع پوکه سیاه و معادن شهر بستان آباد تبریز دارای بهترین انواع پوکه سفید هستند.

اما به غیر از این ها، باید به فاکتورهای دیگر نیز توجه کنید:

  • وزن مخصوص پوکه (یعنی اینکه هر متر مکعب از پوکه معدنی چقدر وزن دارد که هر چه کمتر باشد، یعنی کیفیت پوکه بالاتر است).
  • میزان استحکام و مقاومت پوکه – درجه سختی
  • میزان تخلخل پوکه

یک نکته:

پوکه دارای دانه بندی های مختلفی است که ویژگی های هر یک از آنها با یکدیگر، مقداری متفاوت است. برای هر یک از عملیات های ساخت و ساز و کشاورزی و… ، به نوع خاصی از سایز پوکه نیاز می باشد.

 

آشنایی با مشخصات انواع پوکه معدنی در خرم آباد

 

خرید پوکه معدنی خرم آباد لرستان

پوکه ماسه ای در خرم آباد

پوکه ماسه ای ابعادی بین کمتر از 1 میلی متر و تا 5 میلی متر و وزن 800 تا 900 کیلوگرم در یک متر مکعب دارد. از این پوکه برای ساخت بلوک های دیواری و سقفی، ساخت بتن و پر کردن سطح لوله استفاده می شود.

پوکه عدسی در خرم آباد

پوکه عدسی مقاومت زیادی دارد و برای ساخت بلوک های سبک، سقف و دیوار ساختمان ها کاربرد فراوان دارد. وزن این پوکه حدودا 600 تا 700 کیلوگرم در هر متر مکعب و سایز آن 10 الی 15 میلی متر است.

 پوکه نخودی در خرم آباد

پوکه نخودی ابعادی بین 5 تا 10 میلی متر و 600 تا 750 کیلوگرم در هر متر مکعب وزن دارد. پوکه نخودی به دلیل داشتن مقاومت بسیار بالا، در ساخت فضای بین طبقات (کفسازی) مورد استفاده قرار می گیرد.

پوکه فندقی در خرم آباد

پوکه فندقی به عنوان عایق برای صدا و برودت مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای شیب دار کردن سقف و کف ساختمان از پوکه فندقی استفاده می شود. اما کاربرد آن به عنوان عایق، بسیار بیشتر مورد توجه است.

پوکه بادامی در خرم آباد

پوکه بادامی ابعاد بزرگتری نسبت به پوکه عدسی و نخودی دارد، چیزی حدود 15 تا 30 میلی متر و 600 تا 700 کیلوگرم وزن در هر متر مکعب. همچنین این پوکه، قیمت کمتری نسبت به دو پوکه عدسی و نخودی دارد. از پوکه بادامی برای شیب بندی در سقف استفاده می شود.

پوکه معدنی مخلوط در خرم آباد

همان طور که از نام این نوع پوکه مشخص است، مخلوطی از چند سایز مختلف پوکه می باشد که معمولا اندازه دانه بندی آن بین ۱۰ تا ۳۰ میلی متر است (گاهی نیز متفاوت از این حدود می باشد). از پوکه معدنی مخلوط معمولا برای پر کردن کف ساختمان و همین طور پر کردن فضاهای خالی همچون تونل ها استفاده می گردد.

 

قیمت پوکه معدنی در خرم آباد – پوکه معدنی لرستان

گروه معدنی سهند

همان طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، قیمت پوکه معدنی در خرم آباد؛ ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد. پوکه معدنی در خرم آباد و دیگر شهرها، معمولا با 3 نوع درجه بندی کیفی عرضه می شود که قیمت های آن با یکدیگر متفاوت است. پوکه معدنی درجه یک از پوکه معدنی درجه دو باکیفیت تر و در نتیجه گران تر است و پوکه معدنی درجه دو از پوکه معدنی درجه سه باکیفیت تر و گران قیمت تر می باشد.

مهمترین نکته این است که در زمان خرید؛ حتما از مراکز معتبر خرید نمایید تا پوکه درجه سه را با قیمت پوکه درجه یک به شما نفروشند. تقلب در درجه کیفی پوکه، وجود ناخالصی در بار تحویلی پوکه و عدم قیمت های تضمینی و منصفانه، از جمله مشکلات خریداران عمده و خرد پوکه معدنی در خرم آباد است که توصیه می کنیم حتما از مراکزی که تضمین کیفیت و قیمت دارند، خرید بفرمایید.

خرید پوکه معدنی در خرم آباد

“گروه معدنی سهند” ؛ یکی از معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنی در کشور است که امکان خرید بی واسطه با تضمین قیمت و کیفیت را برای تمام خریداران در سرتاسر کشور فراهم نموده است. سیاست حذف واسطه ها (دلالان) توسط “گروه معدنی سهند” باعث شده تا قیمت پوکه معدنی درجه یک به پایین ترین سطح خود برسد.

کارشناسان ما در گروه معدنی سهند آماده ارائه هر گونه مشاوره در زمینه قیمت، کیفیت، نوع پوکه معدنی و بلوک پوکه ای و همچنین تعیین میزان مورد نیاز مصالح در انواع پروژه های ساختمانی و… به شما عزیران می باشند، “حتی اگر قصد خرید از این مجموعه را نداشته باشید”.

اطلاعات تماس با کارشناسان “گروه معدنی سهند”

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!