ملات سیمانکاری با ماسه شسته یا ماسه خاکی

ماسه شسته چیست؟ چه تفاوتی با ماسه خاکی دارد؟ کدام برای ساخت ملات سیمانکاری بهتر است؟ اینها سوالاتی هستند که ممکن است برای خیلی از تازه کارها پیش بیاید و یا کسانی که قصد دارند اطلاعاتی در این زمینه به دست بیاورند، احتیاج دارند که پاسخ آن را به صورت تخصصی بدانند.

با ما در “گروه معدنی سهند مینرال”یکی از بهترین و معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنی و انواع مصالح ساختمانی با بهترین کیفیت و قیمت پایین تر از بازار – همراه باشید تا مقایسه کامل بین ماسه شسته و ماسه خاکی در درست کردن ملات سیمانکاری به شما بگوییم:

 

ماسه و ملات سیمانکاری

ماسه ساختمانی

از ملات سیمانکاری برای ایجاد لایه پوششی در دیوار و دیگر سطوح و یا برای چسباندن قطعات ساختمانی استفاده می شود. این ملات باید مقاومت مناسب و چسبندگی کافی داشته باشد. بنابراین نوع مواد اولیه ای که در آن به کار می رود، بااهمیت است. در ساخت ملات سیمانکاری از ترکیب آب، ماسه و سیمان استفاده می شود.

ماسه دارای انواع متعددی است که اتفاقا بخش مهمی که باعث می شود خاصیت ملات سیمانکاری خوب و مناسب باشد نیز، بیشتر مربوط به ماسه می شود. ماسه از جنس سنگ است. سنگ دانه‌ های درشت تر از ۰٫۰۷۵ میلی‌ متر و ریزتر از ۴٫۷۵ میلی‌ متر را ماسه می نامند و به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می کنند.

ماسه شسته و ماسه خاکی

ماسه به طور طبیعی دارای مقداری خاک می باشد. این خاک در بافت ماسه، هم خوبی هایی دارد و هم می تواند مشکلاتی ایجاد کند. البته به طور کلی، مقدار خاک در ماسه خاکی نباید بیشتر از 4 درصد باشد زیرا مقاومت آن را بسیار کاهش می دهد.

ممکن است لازم باشد برای ایجاد ماسه خاکی با درصد معین، مقداری خاک هم به آن اضافه شود. اما اگر ماسه طبیعی شسته شود و خاک آن به طور کامل گرفته شود به آن ماسه شسته می گویند. ماسه خاکی و ماسه شسته تفاوت هایی در ملات سیمانکاری ایجاد می کنند و دانستن جزئیات مقایسه آنها می تواند مفید باشد:

 

مقایسه ماسه شسته و ماسه خاکی

معمولا گفته می شود برای درست کردن ملات سیمانکاری از ماسه شسته استفاده کنید اما در پای کار و در زمان اجرا از ماسه خاکی استفاده می شود. این موضوع باعث می شود که تناقض پیش بیاید. پس بهترین کار این است که تفاوت کاربرد هر دوی این ها را به صورت جداگانه بدانیم و بعد تصمیم بگیریم که کدام بهتر است:

مزایا و معایب ماسه شسته

ماسه شسته

ماسه شسته دارای میزان بسیار کمی خاک می باشد و تقریبا می توان گفت بدون خاک است و به همین دلیل، اجرای سختی دارد. زیرا:

  • چسبندگی ملات سیمانکاری به دلیل نداشتن خاک در ماسه شسته، پایین است.
  • به همین دلیل، ملات نیاز به اضافه کردن سیمان زیادی برای ایجاد چسبندگی مناسب دارد.
  • این موضوع باعث می شود هزینه ساخت ملات افزایش یابد و در واقع، ماسه شسته صرفه اقتصادی ندارد.
  • اما لازم است بدانید به دلیل نبود خاک در ماسه شسته و ملات سیمانکاری تشکیل شده از آن، مقاومت بسیار بالایی در ملات ایجاد می شود.

مزایا و معایب ماسه خاکی

ماسه خاکی

ماسه خاکی دارای مقادیری خاک در لابه لای سنگدانه ها می باشد و به همین دلیل، اجرای آسانی دارد، زیرا:

  • چسبندگی ملات به واسطه وجود خاک، بالاست و در نتیجه سرعت کار زیاد است و بنّا هم در زمان کار، راحت تر است چون ملات پاشش کمتری دارد و پرتی ندارد.
  • برای درست کردن ملات سیمانکاری با ماسه خاکی از سیمان کمتری استفاده می شود که این موضوع باعث می شود هزینه آن کاهش یابد و صرفه اقتصادی داشته باشد.
  • با این وجود، مقاومت ملات در مقایسه با ملات متشکل از ماسه شسته کمتر می باشد زیرا سیمان آن کم است و درصد خاک در آن بالاست و کمی سست است.

مطالب پیشنهادی “سایت سهند مینرال”:

بهترین مصالح برای دیوارچینی کدامند؟ از آجر تا بلوک پوکه ای

پوکه معدنی سفید – پودر پومیس چیست و چه کاربردی دارد؟

بلوک سبک پوکه معدنی – انواع بلوک سبک و ابعاد و ویژگی های آنها

 

خرید پوکه معدنی ساختمانی درجه یک با قیمت پایین تر از بازار – گروه معدنی سهند مینرال

گروه معدنی سهند

گروه معدنی سهند، یکی از پیشگامان تولید و عرضه بدون واسطه پوکه معدنی، انواع بلوک و مصالح ساختمانی است که امکان ارسال طیف گسترده ای از محصولات به سراسر کشور را با نازل ترین قیمت و تضمین کیفیت فراهم کرده است. سهند مینرال با حذف واسطه ها و انجام تمامی امور از تولید تا تحویل محصولات به دست مصرف کنندگان، توانسته قیمت ها را بشکند که همین امر سبب شده تا در پروژه های بزرگ و معتبر، فعالیت گسترده و عمده داشته باشد.

محصولات قابل تهیه از گروه معدنی سهند:

انواع پوکه معدنی و پوکه صنعتی (در تمامی سایزها)

انواع ماسه

انواع بلوک ساختمانی و بلوک های سبک

انواع سفال و آجر

انواع گچ و سیمان

و سایر مصالح ساختمانی در بهترین سطح کیفی همچون :سنگ نما، آجرنما، یونولیت، کرومیت، ایزوگام، پودر سنگ، کاشی، سرامیک، رابیتس و… .

جهت مشاوره و خرید پوکه و نیز انواع مصالح ساختمانی، می توانید با ما از طریق مسیرهای ارتباطی زیر در تماس باشید:

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!