معرفی انواع ماسه برای ساختمان سازی

یکی از مصالح پرکاربرد و مهم در صنعت ساخت و ساز، ماسه است که دارای انواع گوناگون می باشد و باعث شده تا در موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد، یعنی بر اساس سایز دانه ها، کاربرد آن نیز متفاوت می باشد. به همین دلیل، شناخت انواع ماسه به کاربرد بهتر و اجرای دقیق تر عملیات ساخت و ساز کمک می کند و این مسئله ای است که متاسفانه از نظر خیلی از پیمانکاران و فعالان این صنعت، مورد غفلت واقع شده است.

با ما در “گروه معدنی سهند مینرال”بهترین و معتبرترین مرکز فروش پوکه معدنی و انواع مصالح ساختمانی – همراه باشید تا درباره ماسه و انواع دانه بندی و کاربرد آن در ساختمان بیشتر آشنا شوید:

 

ماسه چیست؟

ماسه شکسته

سنگ ریزه یا سنگ دانه هایی که برای ساخت ملات مورد استفاده قرار می گیرد را ماسه می گویند و ترکیب آن با آب و سیمان، می تواند برای به هم چسباندن و قرار دادن مصالح در کنار یکدیگر، یک ترکیب عالی باشد. به طور کلی در علم مهندسی عمران، سنگ دانه‌ های درشت تر از ۰٫۰۷۵ میلی‌ متر و ریزتر از ۴٫۷۵ میلی‌ متر و را ماسِه می نامند.

دانه بندی

با توجه به اندازه هایی که در بالا گفته شد، ماسه به سه سایز ریز، متوسط و درشت تقسیم بندی می شود. ماسِه های طبیعی کف دریا و رودخانه، از شناخته شده ترین انواع هستند که همه افراد با آن آشنایی دارند.

پوکه سیاه بهتر است یا پوکه سفید؟ تشخیص پوکه معدنی مرغوب بر اساس رنگ

 

انواع ماسه

ماسه دوبارشور

ماسه‌ به غیر از رده بندی سایزی، دارای تقسیم بندی دیگری نیز از نظر میزان خاکی که به همراه دارد، می باشد.

ماسه طبیعی

این نوع ماسِه به طور طبیعی در بستر رودخانه ها یافت می شود که در واقع سنگ های کنده شده از ضخره ها و تخته سنگ های بزرگتر هستند که در اثر گردش در بستر رودخانه ای، به شدت مورد سایش قرار گرفته و به دانه های کوچک و بدون زاویه و گرد گوشه تبدیل شده اند.

کاربرد:

بدون زاویه و گوشه گرد بودن این نوع ماسِه، باعث می شود برای بتن ریزی و پرکردن فضاهای خالی کوچک بین دانه های بزرگ تر، بسیار مناسب باشند.

مقایسه فوم بتن و پوکه معدنی – اجرای کف سازی با فوم بتن بهتر است یا پوکه معدنی؟

 

ماسه شسته یا دوبارشور

ماسِه طبیعی دارای مقداری خاک در ساختار خود است که این خاک، مزایا و معایبی در ملات بتن ایجاد می کند. وجود خاک باعث می شود درست کردن و کار کردن با ملات آسان تر باشد که تا حدود 4 درصد، اشکالی ندارد. اما مقدار بیشتر از این، باعث می شود چسبندگی ملات کاهش یابد و ملات مقاوم و خوبی ایجاد نشود. ماسّه شسته یا دوبارشور، ماسه ای است که شسته می شود تا خاک آن گرفته شود و درصد آن بسیار کاهش یابد.

کاربرد:

با استفاده از ماسه شسته دوبارشور، ملاتی با چسبندگی بالا ایجاد می شود که برای تولید بتن، عالی است و سیمان کمتری برای ایجاد چسبندگی نیاز دارد. همچنین از این ماسِه برای دوغاب پشت سنگ ها و کاشی ها نیز استفاده می شود.

 

ماسه شکسته

ماسه شکسته از خرد کردن و آسیاب کردن سنگ های معدنی و مخصوصا سنگ های گرانیتی ایجاد می شود که دارای درصد قابل قبولی خاک نیز هست.

کاربرد:

این نوع دارای گوشه های زاویه دار و تیز است و به همین دلیل برای دیوارچینی و اتصال آجر و بلوک مناسب است.

 

ماسه شکسته شسته

ماسّه شکسته ها دارای درصدی خاک در ساختار خود هستند که با شستن آنها، می توان نوع شکسته شسته را تولید کرد که درصد خاک کمتری داشته باشد.

کاربرد:

از این نوع برای دیوارچینی داخل ساختمان و نیز حصارکشی اطراف آن به فراوانی استفاده می شود.

 

ماسه کفی

همان طور که از نام آن مشخص است، ماسه کفی مربوط به کف سازی و شیب بندی کف می شود که دارای درصد زیادی خاک است و باعث می شود شکل پذیری آن بیشتر شود، اما مقاومت و چسبندگی کمتری داشته باشد.

کاربرد:

به دلیل بالا بودن خاصیت شکل پذیری ماسه کفی، از آن در شیب بندی کف و سیمانکاری و نیز کروم بندی استفاده می شود.

شیب بندی ساختمان و نکات مربوط به آن – شیب بندی با پوکه معدنی سهند مینرال

 

خرید انواع ماسه و مصالح ساختمانی با قیمتی پایین تر از بازار – سهند مینرال

کارخانه ماسه

محصولات قابل تهیه از گروه معدنی سهند:

انواع پوکه معدنی و پوکه صنعتی (در تمامی سایزها)

انواع ماسه

انواع بلوک ساختمانی و بلوک های سبک

انواع سفال و آجر

انواع گچ و سیمان

و سایر مصالح ساختمانی در بهترین سطح کیفی همچون :سنگ نما، آجرنما، یونولیت، کرومیت، ایزوگام، پودر سنگ، کاشی، سرامیک، رابیتس و… .

گروه معدنی سهند یکی از فعالان و پیشگامان در عرصه تولید و توزیع پوکه معدنی و مصالح ساختمانی است که با حذف واسطه ها، توانسته بهترین کیفیت را با پایین ترین قیمت عرضه نماید. جهت مشاوره و خرید پوکه و نیز انواع مصالح ساختمانی، می توانید با ما از طریق مسیرهای ارتباطی زیر در تماس باشید:

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!