نحوه محاسبه-تعداد بلوک مورد نیاز در هر متر مربع دیوار

بلوک پوکه ای از فرآورده های جانبی پوکه معدنی است که در کارگاه ها و کارخانه های بلوک زنی ساخته می شود. این محصول دارای اشکال و ابعاد متنوعی است که برای عملیات دیوارچینی، سقف زنی، حصارکشی و… مورد استفاده قرار می گیرد. خرید بلوک پوکه ای، نیاز به دقت زیادی دارد زیرا کیفیت آنها می تواند بسته به نوع و محل تولید، متفاوت باشد.

با ما در “گروه معدنی سهند مینرال”بهترین و معتبرترین مرکز فروش پوکه معدنی، بلوک پوکه ای سبک و انواع مصالح ساختمانی – همراه باشید تا نکات مربوط به خرید بلوک پوکه ای و همچنین نحوه محاسبه تعداد بلوک مورد نیاز در هر متر مربع دیوار را به شما بگوییم:

 

بلوک پوکه ای چیست؟

بلوک پوکه ای سهند مینرال

در گذشته برای ساخت بلوک های ساختمان سازی از شن و ماسه استفاده می شد که وزن آنها را بالا می برد. مقررات استانداردسازی ساختمان ها دستوراتی مبنی بر کاهش وزن بار مرده ساختمان پیشنهاد نمود تا در برابر زلزله، آسیب و خسارات کمتری به بار آید. بنابراین برای سبک سازی ساختمان، لازم بود از مصالحی با وزن کمتر استفاده کرد.

مصالح سبک زیادی وجود دارند که می توان از آنها برای موارد مختلف ساخت و ساز بهره گرفت، اما هیچ کدام کیفیت و کارایی پوکه معدنی و بلوک پوکه ای را ندارند. زیرا پوکه معدنی در عین سبک وزن بودن، مقاومت و استحکام فوق العاده زیادی دارد و همین موضوع، دلیل استفاده و کاربرد روزافزون آن شده است. در ساخت بلوک سبک پوکه ای به جای شن و ماسه، از دانه های پوکه معدنی استفاده می شود.

از بلوک پوکه ای در کدام بخش های ساختمان می توان استفاده کرد؟

دیوارهای اصلی ساختمان (دیوار باربر)

تیغه زنی داخل و خارج ساختمان

سقف زنی

حصارکشی

ساخت شومینه و…

ایده های جذاب طراحی حیاط خانه به سبک سنتی

 

خصوصیات بلوک پوکه ای

بلوک پوکه ای از دانه های سبک و متخلخل پوکه معدنی ساخته شده است. بنابراین هر خصوصیتی که در پوکه معدنی وجود دارد، درباره بلوک سبک پوکه ای نیز صدق می کند. این ویژگی ها و خصوصیات عبارتند از:

وزن بسیار کم

استحکام بسیار بالا

تخلخل زیاد و ایجاد یک لایه عایقی صوت و دما

مقاومت زیاد در برابر حرارت و آتش سوزی (بلوک پوکه در برابر آتش مستقیم تا ساعت ها دوام دارد و فرو نمی ریزد)

قیمت مناسب و سرعت اجرای بالا

 

آموزش نحوه محاسبه تعداد بلوک مورد نیاز برای هر متر مربع دیوار

برای اینکه به راحتی بتوانید تعداد بلوک مصرفی در هر یک متر مربع دیوار را محاسبه نمایید، کافیست که مساحت وجه بزرگ تر بلوک را به دست آورید و عدد یک (یک متر مربع) را بر آن عدد به دست آمده تقسیم نمایید.

مثال:

اگر ابعاد بلوک شما  40*20*10  سانتی متر باشد، مساحت وجه بزرگ یعنی: 0.4 * 0.2 (مقیاس به متر)

 0.08 = 0.4 × 0.2  مساحت وجه بزرگ بلوک

 12.5 = 0.08 ÷ 1  تعداد بلوک مورد نیاز در هر متر مربع دیوار

 

بلوک سبک پوکه ای از کجا بخریم؟

بلوک پوکه معدنی برای ساختمان سازی

کیفیت در بازار مصالح ساختمانی، تنوع گسترده ای دارد و همین موضوع در قیمت ها نیز تاثیرگذار است. اما غیر از این، وجود واسطه ها نیز می تواند عامل غیر قابل انکاری در افزایش قیمت ها باشد، ضمن اینکه واقعا نمی توان با اطمینان گفت که مصالح و بلوک پوکه ای گران تر، حتما هم با کیفیت تر هستند.

فقط در یک صورت است که می توان خرید اطمینان بخش با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشت و آن هم خرید از مراکز معتبر و فروشگاه های ارائه دهنده ضمانت خرید است که محصولات را بدون واسطه و با بهترین کیفیت عرضه می کنند تا خوشنامی و سابقه برند خود را قدرتمندانه حفظ کنند. گروه معدنی سهند مینرال، یکی از همین مراکز است که تجربه همکاری با پروژه های برزگ در صنعت ساخت و ساز را در کارنامه خود دارد.

تیم مشاوره سهند مینرال، آماده ارائه هرگونه مشاوره در زمینه خرید انواع پوکه معدنی، بلوک پوکه ای با بهترین کیفیت و سایر مصالح ساختمانی می باشد و در خدمت شما بزرگواران است.  رسالت ما “رضایت مشتری و ارائه بهترین کیفیت” است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!