بلوک چسبی چیست؟

دنیای مصالح ساختمانی، پر از تنوع و تفاوت است که البته استادکاران بنایی، خیلی خوب با آنها آشنایی دارند. اما اگر شما با اصطلاحاتی مانند بلوک چسبی یا چسب بلوک به طور کامل آشنایی ندارید، می توانید با آنها در ادامه آشنا شوید.

پس با ما در ” سهند مینرال “ – یکى از برترین و معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنى و انواع بلوک سقفى و دیوارى با بهترین کیفیت و کمترین قیمت بازار – همراه باشید:

 

پاسخ به چند سوال مهم:

انواع بلوک سبک

بلوک چسبی چیست؟

قبل از اینکه با تفاوت های چسب بلوک و ملات سیمانی آشنا شوید، خوب است درباره بلوک چسبی هم نکاتی را بدانید. بلوک چسبی، نوع خاصی از بلوک نیست و این اصطلاح به غلط ایجاد شده است زیرا وقتی می شنویم بلوک چسبی، باید این طور باشد که یک بلوک است که فقط با چسب مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ بلوک دیگری نیز قابلیت این را ندارد که با چسب چسبانده شود.

اما این طور نیست. از چسب بلوک می توان برای چسباندن انواع مختلفی از بلوک های سبک استفاده کرد، بنابراین می توان به همه آنها گفت بلوک چسبی.

چسب بلوک چیست؟

چسب بلوک به نوعی جایگزین ملات ماسه و سیمان است. حالا که در پروژه های ساختمانی از بلوک های سبک استفاده می شود، لازم است ملات سیمانی هم جای خود را به ماده چسباننده سبک تری بدهد. چسب بلوک سبک از ماسه کوارتز، سیمان پرتلند، آهک هیدراته و پلیمر پودری تشکیل شده است و از نوع چسب های صنعتی می باشد.

از چسب بلوک برای چسباندن بلوک سیمانی سبک، بلوک هبلکس، بلوک AAC ، CLC و انواع دیگر بلوک ها استفاده می شود. علاوه بر چسباندن بلوک ها، از چسب بلوک برای سیمان کاری و صاف کردن سطح بلوک ها نیز استفاده می شود.

از چسب بلوک چگونه استفاده می کنند؟

معمولا این نوع چسب در بسته بندی های مختلف 40 کیلوگرمی، 30 کیلویی، 15 کیلویی و… در بازار به فروش می رسد. چسب بلوک را با آب ترکیب می کنند. این ترکیب منجر به واکنش شیمیایی و فعال شدن ماده‌ پلیمری می‌ شود و یک چسب قوی ایجاد می شود که در حدود 4 برابر قوی‌ تر از اتصال ملات ماسه سیمان است. وزن کمتر چسب بلوک در مقایسه با وزن ملات سیمانی، باعث می شود بار مرده ساختمان کاهش یابد.

مزایای چسب بلوک چیست؟

  • مقاومت زیاد و ایجاد اتصال قدرتمند
  • مقدار چسب بلوک مصرفی در بین بلوک های سبک، بسیار کم و ضخامت آن نازک است.
  • رسیدن به مقاومت کششی در زمان کوتاه
  • عایق حرارت
  • وزن کمتر
  • قیمت مناسب
  • آماده سازی سریع

مزایا و معایب بلوک هبلکس

 

مقایسه چسب بلوک و ملات سیمانی 

مقایسه چسب بلوک و ملات سیمانی

  • میزان چسب بلوک مصرفی در مقایسه با ملات سیمان بسیار کمتر است. یک کیسه چسب معادل 2000 کیلوگرم ملات است.
  • ضخامت چسب در بین بلوک ها، 3 تا 6 میلی متر است در حالی که ضخامت ملات در بین بلوک ها باید 2 تا 3 سانتی متر باشد.
  • چسب بلوک باعث افزایش بار مرده ساختمان نمی شود اما ملات سیمانی وزن زیادی را به دیوار و ساختمان اضافه می کند.
  • چسب به نوعی باعث عایق بندی دیوار در برابر سرما، گرما و صدا می شود اما ملات این گونه نیست.
  • آماده سازی چسب بلوک، تنها در 7 دقیقه و با ترکیب چسب و آب صورت می گیرد اما آاده سازی ملات سیمانی، نیازمند به مدت زمان و دقت بیشتری است.

نکات کار با چسب های بلوک

  • چسب را تنها تا دو ساعت بعد از آماده کردن آن می‌ توانید استفاده کنید. پس هر بار تنها به اندازه‌ مصرف آن را با آب مخلوط کنید.
  • اگر مخلوط چسبی که درست کرده‌ اید بیش از اندازه سفت شده باشد، می‌ توانید با اضافه کردن آب آن را رقیق کنید.
  • باید پیش از بلوک‌ چینی، بلوک‌ ها را به خوبی مرطوب کنید. این کار باعث می‌ شود که بلوک آب موجود در چسب را به خود جذب نکند.
  • به جز آب، هیچ گونه ماده‌ دیگری نباید به چسب اضافه شود.
  • نباید تا پیش از خشک شدن چسب به دیوار فشاری وارد کنیم.

معایب چسب های بلوک:

چسب بلوک هم دارای معایبی می باشد. این چسب در دماهای پایین، مقاومتی ندارد و همین طور قبل از خشک شدن، دوام و مقاومت بسیار پایینی دارد به همین دلیل، کار با آن در زمان دیوارچینی، بسیار سخت و حساس است. یکی از ایرادات برخی بلوک های سبک مانند بلوک هبلکس، شکننده بودن آن است که استفاده از چسب بلوک، کمکی به کاهش این عیب بزرگ در آن نمی کند.

 

آشنایی با بلوک سبک لاوین – کیفیت برتر انواع بلوک پوکه معدنی

بلوک های سبک پوکه ای تولید “گروه معدنی سهند” با نام تجاری لاوین عرشه می شود و دارای بالاترین سطح کیفیت از نظر مرغوبیت مواد اولیه و از نظر ساخت می باشند. مشخصات بلوک های سبک پوکه معدنی برند سهند مینرال:

  1. ساخته شده از پوکه معدنی سفید تبریز (پودری و عدسی) و پوکه سیاه قروه با مرغوبیت درجه یک
  2. استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک خارجی در ساخت بلوک
  3. امکان سفارش و تحویل بلوک به صورت فله و پالتی
  4. دارای گواهی استاندارد و گواهی نامه مرکز تحقیقات و شهرسازی
  5. قیمت پایین تر از دیگر مراکز تولید و فروش بلوک سبک (با احتساب کیفیت برابر)

دلیل قیمت پایین محصولات و انواع بلوک سبک گروه معدنی سهند مینرال چیست؟

بلوک تیغه ای دیواری

سهند مینرال یکی از برندهای معتبر و نام آشنا در زمینه تولید و تامین مصالح ساختمانی است که عرضه انواع پوکه معدنی و انواع بلوک سبک پوکه معدنی را با قیمت بسیار کمتر از سطح قیمت بازار و دیگر مراکز فروش انجام می دهد. دلیل این موضوع، حذف واسطه ها و تامین مصالح ساختمانی از سرشاخه های تولید می باشد که تاثیر بسیار مثبتی در پایین آمدن قیمت ها دارد.

علاوه بر قیمت پایین، باید به کیفیت بسیار بالای محصولات نیز اشاره کنیم. خرید از مرکز فروش خوشنام و خوش سابقه، باعث می شود خیالتان از بابت کیفیت و مرغوبیت مصالح راحت باشد؛ زیرا ما در گروه معدنی سهند مینرال، بیش از هر چیزی به رضایت کارفرما و حفظ اعتبار برند خود اهمیت می دهیم.

مسیرهای ارتباطی شما با کارشناسان “گروه معدنی سهند مینرال” برای دریافت مشاوره رایگان جهت اطلاع از قیمت ها و نوع و میزان مصالح مورد نیاز:

اطلاعات تماس با کارشناسان “گروه معدنی سهند”

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!