تاثیر اسکوریا در مقاومت و وزن بلوک

وزن بلوک مورد استفاده در ساختمان سازی، اهمیت زیادی دارد و این روزها استفاده از پوکه معدنی اسکوریا و بلوک پوکه ای به امری رایج و البته ضروری در ساختمان سازی تبدیل شده است. خیلی از شما از ویژگی های اسکوریا یا همان پوکه معدنی قروه و پوکه معدنی همدان و نیز پومیس یا همان پوکه معدنی تبریز اطلاع دارید و می دانید که کاربرد آنها تا چه حد در کیفیت خانه سازی و افزایش آسایش و رفاه در آنها تاثیرگذار است. اما شاید درباره جزئیات ساخت یک بلوک باکیفیت اطلاع چندانی نداشته باشید و دلیل تفاوت در قیمت، کیفیت و وزن بلوک پوکه معدنی را ندانید.

با ما در “گروه معدنی سهند مینرال”بهترین و معتبرترین مرکز فروش پوکه معدنی و انواع مصالح ساختمانی – همراه باشید تا شما را با جزئیات کیفیت، قیمت و وزن بلوک های پوکه معدنی آشنا کنیم:

 

پوکه معدنی – اسکوریا و پومیس

پوکه معدنی سیاه قروه

در ایران به پوکه معدنی سیاه مانند پوکه قروه و پوکه شهر همدان، اسکوریا و به پوکه سفید مانند پوکه شهر تبریز، پومیس گفته می شود. به طور کلی باید گفت که دو رنگ سیاه و سفید پوکه دارای تفاوت هایی از لحاظ وزن و مقاومت هستند که باعث می شود ترکیب آنها با یکدیگر، بهترین نتیجه و کیفیت را حاصل نماید.

بلوک اسکوریا

از ترکیب پوکه معدنی سفیدِ تبریز در سایز پودری و عدسی با اسکوریا – پوکه معدنی سیاه قروه (یا پوکه همدان) در سایز عدسی برای ساخت بلوک های پوکه ای استفاده می شود که بهترین کیفیت، مقاومت و وزن بلوک را ایجاد می کند.

 

تفاوت های پوکه معدنی قروه و پوکه معدنی تبریز

ویژگی

اسکوریا یا پوکه معدنی سیاه قروه

پومیس یا پوکه معدنی سفید تبریز
رنگ

تیره مایل به قهوه ای و مشکی

روشن مایل به زرد و سفید
وزن

متخلخل و سبک اما کمی سنگین تر از پوکه سفید

بسیار سبک و متخلخل

مقاومت

بسیار مقاوم و مستحکم

مقاومت کمتر نسبت به پوکه سیاه

قیمت

ارزان تر

گران تر

 

تفاوت هایی که دو نوع پوکه معدنی قروه و تبریز با یکدیگر دارند، در واقع به نوعی آنها را مکمل یکدیگر کرده تا بلوک سبک پوکه معدنی با بهترین کیفیت تولید شود و در دسترس همه افراد با هر میزان بودجه ای قرار بگیرد.

 

تاثیر اسکوریا در مقاومت، قیمت و وزن بلوک ساختمانی

پوکه معدنی سفید تبریز

اگر یک بلوک پوکه ای، تنها با استفاده از پوکه معدنی سفید تبریز ساخته شود، در واقع بلوکی بسیار سبک خواهد بود که خب یک ویژگی عالی محسوب می شود، اما این بلوک 2 نقطه ضعف اساسی دارد:

  1. گران تمام می شود.
  2. مقاومت و استحکام مطلوب را ندارد.

بنابراین با ترکیب اسکوریا در ملات بتن مخصوص ساخت بلوک، می توان ویژگی های منفی را از آن حذف کرد و بلوکی با مقاومت و استحکام عالی و مورد قبول ایجاد کرد که قیمت مناسب و اقتصادی هم داشته باشد. نگران وزن بلوک نباشید، زیرا اضافه وزنی که به واسطه اسکوریا در آن ایجاد می شود، بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی است و در عوض، استحکام آن که یکی از شرایط اصلی در مصالح مورد مصرف در صنعت ساخت و ساز است، تامین می گردد.

نکته:

کیفیت بلوک پوکه ای علاوه بر نوع و درصد ترکیب مواد اولیه آن، تا حد زیادی به روش ساخت آن نیز بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت که بلوک های ساختمانی پوکه ای به سه روش دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ساخته می شوند. از بین این 3 روش، بلوک های ساخته شده با دستگاه های تمام اتوماتیک دارای بهترین کیفیت ساخت هستند و هماهنگی مطلوبی از نظر ابعاد و وزن بلوک دارند.

 

خرید بهترین و باکیفیت ترین انواع بلوک سبک پوکه ای با نازل ترین قیمت

بلوک پوکه ای سبک

گروه معدنی سهند، یکی از پیشگامان تولید و عرضه بدون واسطه پوکه معدنی، انواع بلوک و مصالح ساختمانی است که امکان ارسال طیف گسترده ای از محصولات به سراسر کشور را با نازل ترین قیمت و تضمین کیفیت فراهم کرده است. سهند مینرال با حذف واسطه ها و انجام تمامی امور از تولید تا تحویل محصولات به دست مصرف کنندگان، توانسته قیمت ها را بشکند که همین امر سبب شده تا در پروژه های بزرگ و معتبر، فعالیت گسترده و عمده داشته باشد.

جهت مشاوره در زمینه نوع و میزان مصالح مصرفی و خرید پوکه و انواع مصالح ساختمانی، می توانید با ما از طریق مسیرهای ارتباطی زیر در تماس باشید:

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!