عمل آوری بلوک سیمانی پوکه ای

عمل آوری بلوک سیمانی و شرایط نگهداری از آن، چیزی نیست که بتوان بدون توجه به آن اقدام به عملیات ساخت و ساز نمود. مواد و مصالح ساختمانی هم نیاز به مراقبت و نگهداری دارند تا همه چیز بر اساس استانداردها انجام شود و بهترین کیفیت و استحکام در آنها حاصل شود. درست است که بلوک سیمانی یک بلوک مقاوم و بسیار پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است، اما بدون نگهداری درست و نادیده گرفتن اصول عمل آوری بلوک سیمانی، خیلی کارآمد نیستند.

با ما در “گروه معدنی سهند مینرال”یکی از برترین و معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنی و انواع بلوک سیمانی سبک از جنس پوکه معدنی مرغوب و درجه یک، زیر قیمت بازار – همراه باشید تا شما را با نکات مهم درباره نگهداری و عمل آوری بلوک سیمانی سبک پوکه ای آشنا سازیم:

 

بلوک سیمانی سبک پوکه ای

ساخت خانه با بلوک سیمانی پوکه معدنی

بلوک سیمانی سبک پوکه ای، یک بلوک پیش ساخته است که از سبکدانه های پوکه معدنی تشکیل می شود. بلوک زنی هم یک فرایند مخصوص در تولید بلوک های پوکه معدنی است که استانداردها و شرایط ویژه خودش را دارد تا بلوک های تولید شده، دارای استحکام کافی باشند و از طرفی، ابعاد کامل و مناسبی را دارا باشند. به همین دلیل هم هست که وزن و ابعاد بلوک های سبک پوکه ای سنجش می شوند و انواع بی کیفیت و نامناسب جداسازی می گردند.

بلوک سیمانی پوکه معدنی دارای وزنی در حدود 500 تا 1700 کیلوگرم بر متر مکعب است. وزن 1700 تا 2000 کیلوگرم در رده بلوک های نیمه سنگین و بیش از 2000 کیلوگرم به عنوان بلوک های سنگین در نظر گرفته می شوند.

 

عمل آوری بلوک سیمانی پوکه ای

به طور کلی به تمام ملات هایی که از ترکیب با سیمان و آب با ریزدانه های دیگر تشکیل می شوند، ملات بتنی گفته می شود. بتن هم نیاز به عمل آوری دارد. عمل آوری به کارهای مراقبتی پس از ساخت بتن گفته می شود که باعث بهبود بسیار زیاد مقاومت و استحکام بتن می شود و از ترک برداشتن آن پیش از خشک شدن کامل، جلوگیری می کند.

از آنجا که بلوک سیمانی پوکه معدنی نیز نوعی بلوک بتنی محسوب می شود، عمل آوری بلوک سیمانی درباره آن نیز ضروری است. عمل آوری بلوک سیمانی هم در زمان ساخت آن ضروریت دارد و هم در زمان کاربرد بلوک در دیوارچینی. در واقع عمل آوری بلوک سیمانی در زمان دیوارچینی یکی از مهمترین مراحل آن است تا دیوار ایجاد شده کاملا مقاوم و مستحکم باشد.

مهمترین اهداف عمل آوری بتن و عمل آوری بلوک سیمانی در هوای سرد‌ و گرم عبارت هستند از:

  1. حفظ دمای بتن در حد مطلوب در یک بازه زمانی معین
  2. جلوگیری از کاهش رطوبت یا تامین رطوبت از دست رفته بتن
  3. افزایش مقاومت بتن با تکمیل عملیات هیدراسیون سیمان در آن

نتیجه عمل آوری بتن و عمل آوری بلوک سیمانی: دستیابی به مقاومت مطلوب و بهبود دوام بتن و قطعه بتنی در برابر عوامل محیطی.

 

روش های عمل آوری بلوک سیمانی بعد از تولید

کاربرد بلوک سبک پوکه معدنی

عمل آوری بلوک سیمانی پوکه ای با استفاده از آب

در این روش تجهیزات خاصی نیاز نیست، فقط باید آب پاشی به موقع و با احتیاط انجام شود که به بدنه بلوک ها آسیب وارد نکند. این روش در واقع به عنوان یک سرپناه برای جلوگیری از صدمات احتمالی تابش نور، خورشید، باد و باران عمل می کند و به یک هفته زمان برای تکمیل دوره ساخت نیاز دارد.

عمل آوری بلوک سیمانی پوکه ای با استفاده از گرما

در این روش برای عمل آوری بلوک سیمانی پوکه ای، باید بلوک ها را در برابر دستگاه های گرمایشی مجهز به بادبزن قرار دهند تا هوا بین آنها جریان داشته باشد. همچنین باید یک پوشش محافظتی مناسب هم روی آنها قرار بگیرد تا رطوبت و دمای مناسبی در بلوک ها برقرار باشد.

عمل آوری بلوک سیمانی پوکه ای با استفاده از بخار آب

روش استفاده از بخار آب برای عمل آوری بلوک سیمانی پوکه ای در تعداد انبوه و همچنین برای صرفه جویی در وقت، روش بسیار خوبی است. این روش نیاز به تجهیزات خاص دارد که کاهش و افزایش دما در آن به آرامی صورت گیرد تا ضمن آماده شدن بلوک ها، رطوبت لازم در آن از دست نرود. در عمل آوری بلوک سیمانی با استفاده از بخار آب حدود یک روز زمان نیاز است تا بلوک ها به طور کامل آماده شوند.

مشخصات بهترین بلوک پوکه معدنی ایران

 

نکات مربوط به نگهداری درست و عمل آوری بلوک سیمانی سبک پوکه ای در زمان مصرف و دیوارچینی

در زمان کاربرد بلوک های پوکه معدنی نیز نیاز به اجرای یک سری نکات فنی می باشد و همچنین نوعی دیگر از عمل آوری بلوک سیمانی پوکه ای باید اجرا شود. نکاتی همچون:

خیس کردن بلوک های سیمانی

بلوک های سیمانی پوکه معدنی باید قبل از نصب به خوبی خیس شوند. این روش برای این است که که رطوبت موجود در ملاتی که برای چسباندن قطعات استفاده می شود، توسط بلوک های خشک جذب نشود. زیرا می تواند استحکام دیوار را به شدت کاهش دهد و باعث شود بلوک ها به خوبی به یکدیگر نچسبند.

عدم استفاده از بلوک های شکسته

مقاومت بلوک های پوکه ای سبک بسیار بالاست. اما اگر این بلوک ها شکسته یا قطعه قطعه شوند، نباید در دیوارچینی مورد استفاده قرار بگیرند زیرا استحکام و مقاومت کافی را ایجاد نمی کنند.

محافظت از سرما و گرمای زیاد

بعد از اتمام دیوارچینی، بلوک ها و ملات استفاده شده در بین آنها باید از دمای بسیار بالا و گرم و همچنین دمای بسیار پایین و سرد محافظت شود.

 

خرید انواع بلوک سبک پوکه ای بی واسطه و با بهترین کیفیت – شکست قیمت ها

گروه معدنی سهند مینرال، سال هاست که در زمینه تولید و تامین مصالح ساختمانی فعالیت دارد و به دلیل حذف واسطه ها، باعث شده تا قیمت نهایی محصولات ساختمانی پایین تر از سطح تعیین شده در بازار باشد. از طرفی به دلیل انجام تمامی مراحل مربوط به انبار و حمل و نقل و… توسط نیروی کار و پرسنل فعال در این مجموعه، هزینه های جانبی و اضافی را به حداقل رسانده است.

ابعاد بلوک تیغه ای دیواری 

تمامی بلوک های سبک پوکه ای با برند سهند مینرال، دارای بالاترین سطح کیفیت از نظر مرغوبیت مواد اولیه و از نظر ساخت می باشند. مشخصات بلوک های سبک پوکه معدنی برند سهند مینرال:

  • ساخته شده از ترکیب پوکه معدنی سفید تبریز (پودری و عدسی) و پوکه سیاه قروه با مرغوبیت درجه یک
  • استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک خارجی در ساخت بلوک
  • امکان سفارش و تحویل بلوک به صورت فله و پالتی
  • دارای گواهی استاندارد و گواهی نامه مرکز تحقیقات و شهرسازی
  • قیمت پایین تر از دیگر مراکز تولید و فروش بلوک سبک (با احتساب کیفیت برابر)

جهت مشاوره و خرید بلوک پوکه معدنی و نیز انواع مصالح ساختمانی، می توانید با ما از طریق مسیرهای ارتباطی زیر در تماس باشید:

آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان فردوسی

تلفن: ۴۷۷۰ ۷۳۶ ۰۹۱۹ 

مشاوره واتساپ و تلگرام: ۴۷۷۰ ۷۳۶ ۰۹۱۹ 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!