مزایا و معایب بلوک پوکه ای

درباره بلوک پوکه ای، اطلاعات متفاوت و جالبی هست که کارشناسان، این اطلاعات را در مجموعه مزایا و معایب بلوک پوکه قرار می دهند. یک ویژگی جالب در خصوص بلوک های پوکه معدنی، سازگاری آنها با محیط زیست است که باعث می شود به یکی از انتخاب های اول پیمانکاران و سازندگان ساختمانی برای دیوارچینی تبدیل شود. البته کیفیت و ساخت بلوک های پوکه معدنی در بازار، با یکدیگر متفاوتند که در این باره، باید کاملا مطمئن شوید و بهترین برند را انتخاب نمایید.

با ما در ” سهند مینرال “ – یکى از برترین و معتبرترین مراکز فروش پوکه معدنى و انواع بلوک سقفى و دیوارى با بهترین کیفیت و کمترین قیمت بازار – همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب بلوک پوکه ای آشنا سازیم:

 

چرا گفته می شود بلوک پوکه سازگار با محیط زیست است؟

عکس پوکه معدنی

قبل از اینکه به بررسی مزایا و معایب بلوک پوکه بپردازیم، خوب است با یکی از ویژگی های بسیار جالب آن که کمتر از آن صحبت می شود، بپردازیم. اینکه گفته می شود: بلوک پوکه سازگار با محیط زیست است یا بلوک پوکه حامی محیط زیست است، به این معنی است که بلوک پوکه ساخته شده از مواد طبیعی می باشد و به سادگی قابل بازگشت به طبیعت است. اساسا، هر ماده ای که بعد از پایان عمر خود، بتواند به چرخه طبیعت بازگردد و به ماده اولیه خود تبدیل شود، حامی محیط زیست یا سازگار با محیط زیست محسوب می شود.

بگذارید با یک مثال ساده توضیح دهیم. در بین محصولات خانگی که همه به خوبی با آنها آشنایی داریم، ظروف سفالی جز دسته محصولات سازگار با محیط زیست و ظروف پلاستکی، جز دسته محصولات ناسازگار با محیط زیست محسوب می شوند (یا بهتر بگوییم که ظروف پلاستیکی، محصولات مخرب محیط زیست می باشند).

ظروف سفالی در نهایت قابلیت تبدیل شدن به خاک و بازگشت به طبیعت را دارد اما ظروف پلاستیکی، در نهایت یک زباله زیستی را ایجاد می نماید. درباره بلوک ها نیز به همین صورت است. برخی از انواع مواد و مصالح ساختمانی مانند بلوک پوکه ای، سازگار با محیط زیست هستند و برخی دیگر در نهایت به زباله های ساختمانی تبدیل خواهند شد. مواد اولیه در ایجاد این ویژگی، نقش اصلی را دارد.

مواد اولیه سازنده بلوک پوکه:

  • آب
  • سیمان
  • پوکه معدنی

بلوک پوکه ای در نهایت به مواد اولیه خود تبدیل می شود. در بسیاری از کارخانه ها، بلوک های ترک خورده یا شکسته و یا بلوک های حاصل از ساخت و سازهای قدیمی را با دستگاه های خردکن مخصوص، به مواد اولیه آن تبدیل می کنند تا دوباره در چرخه تولید بلوک قرار بگیرند و این یعنی اینکه در نهایت، زباله ای تولید نمی شود.

کاهش ضایعات بلوک سیمانی سبک – نکات مراقبت از بلوک

 

مزایا و معایب بلوک پوکه

بلوک تیغه ای دیواری

بلوک پوکه معدنی از متریال بسیار ساده و طبیعی ساخته می شود. اینکه متریال اصلی و شکل تولید بلوک های سبک پوکه ای، تا این حد ساده است، یک امتیاز محسوب می شود. زیرا با یک ملات بتنی بسیار مقاوم روبرو هستیم که در عین حال، کاملا سبک و کاربردی می باشد. دلیل مقاومت بالا و وزن کم بلوک های سبک بتنی، پوکه معدنی است. ویژگی های منحصر به فرد پوکه باعث ایجاد مزایای بسیار زیادی در بلوک های تولیدی می شوند.

مزایای بلوک پوکه ای:

وزن کم – وزن مخصوص دانه های پوکه معدنی در ابعاد و دانه بندی های مختلف، بسیار پایین است.

استحکام بالا – شرایط تشکیل سنگ پوکه در دمای آتشفشانی، باعث شده تا کاملا مقاوم و مستحکم باشد.

عدم تاثیرپذیری در محیط های شیمیایی و اسیدی – پوکه معدنی یک سنگ طبیعی از دل آتشفشان است و به همین دلیل تحت تاثیر مواد شیمیایی و اسیدی قرار نمی گیرد و این ویژگی در بلوک های آن نیز وجود دارد. بنابراین می توان از بلوک های پوکه ای در هر محیطی برای ساخت و ساز استفاده کرد.

عایق صدا و رطوبت – دانه های متخلخل پوکه معدنی باعث می شوند بلوک های سبک سیمانی ساختاری اسفنجی پیدا کنند و لایه های هوا در آن، از انتقال صوت و دما جلوگیری می نماید.

ضد حریق – بلوک های پوکه ای قابلیت تحمل دمای بسیار بالا را دارند و در زمان آتش سوزی و حریق ساختمان، مدت زمان بیشتری را در مقایسه با دیگر بلوک ها، مقاومت می کنند.

کارپذیری مناسب – منظور از کارپذیری، اجرای عملیات برش زنی، سوراخ کار و مته کاری و… است که در زمان لوله کشی و اجرای تاسیسات در ساختمان، بسیار کاربردی می باشد.

قیمت ارزان – طبیعی بودن متریال تشکیل دهنده بلوک پوکه ای، باعث شده تا قیمت آن در کشور ما بسیار پایین باشد. در واقع با وجود کیفیتی بالا، قیمت آن ارزان است.

معایب بلوک پوکه ای:

شکنندگی و آسیب پذیری در مقابل ضربه و سقوط از ارتفاع

عدم استحکام کافی در شرایط رطوبت و در مقابل نفوذ آب

عدم دوام و استقامت کافی در ارتفاع بیش از 3 متر

یک نکته:

  • معایب بلوک پوکه ای که در بالا اشاره کردیم، ارتباط بسیار زیادی با کیفیت ساخت بلوک دارند. در واقع، عدم رعایت استانداردهای لازم در زمان تولید بلوک، باعث ایجاد چنین معایبی در بلوک های پوکه معدنی می گردد. به همین دلیل هم در ابتدای مقاله، از کیفیت ساخت و نوع برند تولید کننده بلوک صحبت کردیم و اشاره کردیم که باید به درستی انتخاب شود.
  • درصد اختلاط مواد اولیه بتن پوکه باید کاملا اصولی و مهندسی شده باشد تا یک ملات بتنی کاملا مقاوم را تشکیل دهد که دچار شکاف و شکنندگی نشود. نکته بعدی در خصوص کیفیت پوکه معدنی به کار رفته در تولید بلوک هاست. پوکه معدنی بی کیفیت که استحکام کمی دارد، باعث ایجاد معایب بلوک پوکه ای می شود که شاید خیلی ها گمان کنند تمام بلوک ها به این شکل هستند که البته درست نیست. پوکه معدنی درجه یک، مقاومت بسیار بالایی دارد و دوام و طول عمر آن تا بیش از 100 سال می باشد.
  • مورد بعدی هم به شرایط عمل آوری بلوک های پوکه ای مربوط است. تولید کننده ها و کارخانه جات تولید بلوک پوکه ای، روش های مخصوص خود را در فرایند عمل آوری بلوک ها دارند که می تواند تاثیر مستقیمی در کیفیت و استحکام آنها داشته باشد و همین طور در میزان مقاومت بلوک ها در برابر رطوبت. ملات بتنی که به خوبی عمل آوری شده باشد، اتفاقا در مقابل رطوبت، مقاومت بهتری پیدا می کند (بر عکس بلوک های بی کیفیت که به خوبی عمل آوری نشده اند).

نگهداری و عمل آوری بلوک سیمانی – بلوک سبک پوکه ای

 

خرید بلوک پوکه ای لاوین با قیمت و کیفیت تضمینی – گروه معدنی سهند

گروه معدنی سهند

تضمینی بودن قیمت ها و کیفیت بلوک های تولید برند سهند مینرال باعث شده تا خیال خریداران این مجموعه از بابت هر گونه مشکلی راحت باشد. بلوک های پوکه معدنی تولید “گروه معدنی سهند”، با نام تجاری “بلوک لاوین” عرضه می شوند. گروه معدنی سهند به دلیل تامین پوکه معدنی با کمترین قیمت بازار و حذف هر گونه واسطه از فرایند تولید بلوک، موفق شده کمترین قیمت های بازار را عرضه نماید.

مشخصات بلوک های سبک پوکه معدنی لاوین:

  • ساخته شده از پوکه معدنی سفید تبریز (پودری و عدسی) و پوکه سیاه قروه با مرغوبیت درجه یک
  • استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک خارجی در ساخت بلوک
  • دارای گواهی استاندارد و گواهی نامه مرکز تحقیقات و شهرسازی
  • استفاده از الیاف بتن (الیاف پلی پروپیلن) برای ایجاد استحکام در برابر شکنندگی و ضربه
  • قیمت پایین تر از دیگر مراکز تولید و فروش بلوک سبک (با احتساب کیفیت برابر)
  • امکان سفارش و تحویل بلوک به صورت فله و پالتی

مسیرهای ارتباطی شما با کارشناسان “گروه معدنی سهند” برای دریافت مشاوره رایگان جهت اطلاع از قیمت روز بلوک سبک پوکه ای (حتی اگر قصد خرید از این مجموعه را ندارید):

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!