چرا بلوک پوکه از بلوک لیکا بهتر است؟

استفاده از بلوک سبک در صنعت ساختمان سازی یکی از فاکتورهای مهم در افزایش کیفیت بنا و مقاوم سازی آن در برابر زلزله است و به همین منظور، بلوک لیکا و بلوک پوکه معدنی، هر دو دارای کاربردهای فراوانی در این عرصه هستند، اما بلوک سبک پوکه ای بسیار محبوب تر، ارزشمندتر و پراستفاده تر از بلوک لیکا است. آیا دلیل آن را می دانید؟

با ما در “گروه معدنی سهند مینرال”بهترین و معتبرترین مرکز فروش پوکه معدنی، انواع بلوک سبک و مصالح ساختمانی درجه یک – همراه باشید تا دلیل کاربرد بیشتر و استفاده پررنگ تر از بلوک سبک پوکه ای در مقایسه با بلوک لیکا در ساختمان سازی را برایتان شرح دهیم:

 

بلوک پوکه معدنی چیست؟

بلوک پوکه معدنی

بلوک پوکه معدنی از ترکیب معینی از ملات بتنی شامل، پوکه معدنی سیاه و سفید در سایزبندی پودری و عدسی، آب و سیمان تشکیل شده است. این ملات به شدت سبک و مناسب برای عایق بندی دمایی و صوتی ساختمان است و بلوکی که با آن ساخته می شود، ویژگی های یک متریال و مصالح ساختمانی عالی را برای صنعت ساخت و ساز دارا می باشد.

 

بلوک لیکا چیست؟

بلوک لیکا

در واقع لیکا نام یک برند پوکه صنعتی است که به دلیل شهرت آن، به همه انواع پوکه های صنعتی اتلاق می شود. پوکه صنعتی طی پروسه ویژه ای از خاک رس سبک و منبسط شده در کارخانجات ساخته می شود. بلوک لیکا هم ترکیبی از دانه های لیکا، سیمان و آب می باشد که در قالب های مخصوصی می ریزند، سپس پخته و خشک می گردد و در نهایت بلوک لیکا ساخته می شود.

 

ویژگی های مشترک بلوک پوکه ای و بلوک لیکا

سبک وزن بودن بلوک

تسریع در عملیات ساخت و ساز

بالا بردن کیفیت ساختمان

مقاوم بودن در برابر ضربه

خاصیت عایق بندی

 

چرا بلوک سبک پوکه معدنی بهتر و پراستفاده تر از بلوک لیکا است؟

قیمت بلوک

پوکه معدنی یک سنگ طبیعی، فراوان و در دسترس می باشد پس کاملا واضح است که قیمت بسیار کمتر و به صرفه تری نسبت به لیکا یا همان پوکه صنعتی دارد. ضمن اینکه جا دارد به موضوع برند بودن لیکا هم اشاره کنیم. اساسا هر چیزی که دارای برندینگ باشد، قیمت بیشتر و بالاتری دارد و این درباره پوکه صنعتی و بلوک ساخته شده از آن نیز صدق می کند.

بنابراین یکی از دلایل محبوبیت بلوک پوکه ای، ارزان و به صرفه بودن آن نسبت به بلوک لیکا می باشد.

 

عایق بندی

با اینکه در قسمت ویژگی های بلوک صنعتی و بلوک پوکه معدنی به خاصیت عایق بندی هر دو نوع اشاره کردیم، اما در واقع باید بگوییم در بحث عایق بندی ساختمان، این دو بلوک به هیچ عنوان قابل مقایسه با یکدیگر نیستند. بهتر است بگوییم که در مقابل بلوک پوکه معدنی، بلوک لیکا اصلا دارای ویژگی عایق بندی نیست!

با استفاده از بلوک پوکه معدنی، ساختمان به طور کامل در برابر هدررفت انرژی و نیز در برابر انتقال صوت و سر و صدا (از داخل به بیرون و از بیرون به داخل) عایق بندی می شود.

 

وزن بلوک

اول از همه باید بگوییم که دانه های لیکا از دانه های پوکه معدنی (در صورت هم سایز بودن) سبک تر هستند. اما موضوع فقط سبک دانه های پوکه معدنی و پوکه صنعتی نیست. همان طور که در ابتدای این مقاله عنوان کردیم، در ساخت بلوک از ترکیب چند ماده اولیه استفاده می شود.

درباره بلوک پوکه معدنی، ماده اولیه اصلی، دانه های پودری و عدسی پوکه پومیس و اسکوریا هستند. هدف از به کار بردن سایزبندی پودری این است که فضاهای خالی موجود در بین دانه های عدسی را پر کند و ملاتی یکدست و منسجم و با گیرایی بالا به وجود آورد. درباره بلوک لیکا یا همان بلوک پوکه صنعتی، قضیه این طور نیست.

لیکا دارای دانه بندی ای که بتواند به شکل پودری باشد و فضاهای خالی را پر کند تا گیرایی ملات بلوک بالا رود، نیست و برای این منظور از سنگدانه های ماسه استفاده می شود (در حدود 30 درصد!). استفاده از ماسه سنگ همانا و بالا رفتن وزن بلوک همانا. به همین خاطر وزن بلوک پوکه ای هم سایز با بلوک لیکا، بسیار کمتر و پایین تر است.

 

استحکام و مقاومت

درباره پوکه معدنی همیشه به موضوع مقاومت و استحکام آن اشاره کرده ایم. پوکه یک سنگ طبیعی است که از دل آتشفشان بیرون آمده و شرایطی که برای تبدیل به سنگ شدن تحمل کرده، یک شرایط استثنایی می باشد. به همین خاطر مقاومت آن بسیار بالاست و تا 100 سال هم دوام دارد، بدون آنکه دچار تغییرات فیزیکی و شیمیایی شود.

چنین سنگی اصلا قابل مقایسه با انواع طبیعی دیگر نیست چه برسد به دانه های دست ساز لیکا!

 

به دلایلی که در بالا گفته شد، بلوک پوکه معدنی استفاده بیشتری در صنعت ساختمان دارد و کاملا کاربردی تر و اقتصادی تر از بلوک پوکه صنعتی یا بلوک لیکا است.

 

خرید انواع بلوک پوکه ای، بلوک لیکا و مصالح ساختمانی با قیمتی پایین تر از بازار – سهند مینرال

بارگیری پوکه معدنی سهند مینرال

محصولات قابل تهیه از گروه معدنی سهند:

انواع پوکه معدنی و پوکه صنعتی (در تمامی سایزها)

انواع ماسه

انواع بلوک ساختمانی و بلوک های سبک

انواع سفال و آجر

انواع گچ و سیمان

و سایر مصالح ساختمانی در بهترین سطح کیفی همچون :سنگ نما، آجرنما، یونولیت، کرومیت، ایزوگام، پودر سنگ، کاشی، سرامیک، رابیتس و… .

گروه معدنی سهند یکی از فعالان و پیشگامان در عرصه تولید و توزیع پوکه معدنی و مصالح ساختمانی است که با حذف واسطه ها، توانسته بهترین کیفیت را با پایین ترین قیمت عرضه نماید. جهت مشاوره و خرید پوکه و نیز انواع مصالح ساختمانی، می توانید با ما از طریق مسیرهای ارتباطی زیر در تماس باشید:

اطلاعات تماس با کارشناسان “گروه معدنی سهند”

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!